Εξοικονόμηση 3 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση έφερε στα ελληνικά νοικοκυριά το άνοιγμα της αγοράς του βρεφικού γάλακτος πρώτης ηλικίας. Η άρση περιορισμού πώλησης των συγκεκριμένων προϊόντων εκτός φαρμακείων από το 2012 και μετά αύξησε τον ανταγωνισμό και οδήγησε σε μείωση των τιμών.
Τη σημαντική εξοικονόμηση για τους καταναλωτές από την απελευθέρωση των καναλιών διάθεσης βρεφικού γάλακτος διαπιστώνει μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με θέμα τη σύγκριση τιμών πριν την απελευθέρωση της αγοράς βρεφικού γάλακτος (2011) έως και σήμερα.
Οπως αναφέρει η μελέτη του ΙΕΛΚΑ, από οικονομικής άποψης το βρεφικό γάλα έχει ιδιαίτερα σημαντικό βάρος στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Στοιχεία της ελληνικής κατανάλωσης υπολογίζουν ότι το μηνιαίο κόστος για ένα βρέφος έως 6 μηνών με βάση την κατανάλωση μπορεί ξεπερνάει τα 120 ευρώ, με τη συνολική αγορά να διαμορφώνεται στα 28-32 εκατ. ευρώ ετησίως.
Εως το 2011 το βρεφικό γάλα πωλούνταν αποκλειστικά από τα φαρμακεία ενώ για τα προϊόντα γάλακτος δεύτερης βρεφικής ηλικίας δεν υπήρχε αντίστοιχος περιορισμός, καθώς διατίθενται και μέσω των καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων (αλυσίδες σουπερμάρκετ ή μεμονωμένα καταστήματα). Από το 2012 και έπειτα απελευθερώθηκε η αγορά και τα προϊόντα άρχισαν να πωλούνται και μέσω λοιπών καναλιών όπως τα σουπερμάρκετ και τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας τιμών του ΙΕΛΚΑ για πέντε διαφορετικά προϊόντα τον Δεκέμβριο του 2016 δείχνουν ότι η απελευθέρωση λειτούργησε ευεργετικά για τις τιμές, με αποτέλεσμα τα προϊόντα να πωλούνται έως και 9,40% φθηνότερα από το κανάλι των μεγάλων σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2011. Μάλιστα το 2016 ο ΦΠΑ είναι αυξημένος σε σχέση με το 2011 και ως εκ τούτου η διαφορά τιμής προ ΦΠΑ είναι μεγαλύτερη.
Η μείωση αυτή στις τιμές αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση 3 εκατ. ευρώ για το σύνολο των καταναλωτών και πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ένα νοικοκυριό που για 6 μήνες θα χρησιμοποιήσει γάλα πρώτης βρεφικής ηλικίας θα εξοικονομήσει περίπου 120 ευρώ.