Τη σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής για την ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση και τη γενικότερη διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται με το προσφυγικό αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο Λάρισας, έπειτα από τις αντιδράσεις που υπήρξαν με επίκεντρο το 26ο Δημοτικό Σχολείο.
Το κοινό ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου της Λάρισας ανακοινώθηκε, έπειτα από συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε, με θέμα το προσφυγικό ζήτημα στα κέντρα φιλοξενίας, τις επιθέσεις της Χρυσής Αυγής στο Πέραμα, αλλά και την ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία της πόλης.
Στη απόφαση ανακοινώθηκε η σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής για την ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση και τη γενικότερη διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται με το προσφυγικό, αλλά και η απόφαση για παρουσία της διαπαραταξιακής επιτροπής στα σχολεία της Λάρισας για την υποδοχή των προσφυγόπουλων.
Στο κείμενο που ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως «το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Λαρισαίων καταδικάζει τη νέα ρατσιστική επίθεση της Χρυσής Αυγής στο σχολείο του Περάματος» τονίζοντας χαρακτηριστικά πως η επίθεση αυτή «επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά τον ναζιστικό και εγκληματικό χαρακτήρα της οργάνωσης».
Στην ανακοίνωση – ψήφισμα επισημαίνεται, επίσης, πως δεν ευθύνονται οι πρόσφυγες «για την ανεργία, τη φτώχεια, την εκμετάλλευση, αλλά το σύστημα που τα γεννά» ενώ τονίζεται, ότι ευθύνες γι’ αυτή την κατάσταση έχουν οι «πολιτικές εγκλωβισμού χιλιάδων κατατρεγμένων από τις πατρίδες τους και η διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις».
Με βάση την ανακοίνωση, το δημοτικό συμβούλιο αναφέρει πως καλωσορίζει τα προσφυγόπουλα στα σχολεία της πόλης, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, πως «δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό και ξενοφοβία».
Επίσης, καλεί όλους τους δημότες, να απομονώσουν «τις ακραίες φασιστικές φωνές, να εκφράσουν ενεργά τη στήριξη συμμετοχής των προσφυγόπουλων στην δημόσια εκπαίδευση και παράλληλα να συνεχιστεί ο αγώνας ενάντια σε ιμπεριαλιστικούς πολέμους που σπέρνουν το θάνατο και την προσφυγιά».
Το δημοτικό συμβούλιο της Λάρισας ζητά τα εξής:
- Να εξασφαλιστεί δωρεάν συγκοινωνιακή σύνδεση με τη δομή φιλοξενίας και η οδική ασφάλεια. Διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης από αυτές που υπάρχουν στο Κουτσόχερο για ανθρώπους και οικογένειες που βίωσαν τη φρίκη του πολέμου.
- Να εξασφαλισθούν άμεσα οι όροι και οι προϋποθέσεις για να ενταχθούν όλα τα παιδιά στην εκπαίδευση και να δημιουργηθούν κατάλληλες αίθουσες μέσα στις δομές, για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
- Να υπάρχει σε μόνιμη βάση ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με ευθύνη της 5ης ΥΠE, xωρίς καμία εμπλοκή των ΜΚΟ, με πρόσληψη και διάθεση του απαραίτητου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, φαρμάκων και υλικών. Να γίνουν οι απαραίτητοι εμβολιασμοί σε παιδιά και ενήλικες. Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τα παιδιά, τις εγκύους, τα ΑΜΕΑ και τους χρόνια πάσχοντες.
- Να υπάρχουν διερμηνείς που να καλύπτουν τις ανάγκες (π.χ. νοσοκομεία).
- Να δημιουργηθούν χώροι παιχνιδιού, άθλησης και πολιτισμού μέσα στις δομές.
- Να βελτιωθεί η ποιότητα και ποσότητα του φαγητού.
- Να δοθεί η απαραίτητη βοήθεια που χρειάζονται αρκετές οικογένειες που τους έχουν τελειώσει τα χρήματα.
- Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα (χειμωνιάτικα ρούχα, ειδικά κλινοσκεπάσματα κλπ.)».
- Απευθείας, ασφαλής μεταφορά των προσφύγων-μεταναστών από τις χώρες πρώτης υποδοχής, όπως η Τουρκία, η Ιορδανία, ο Λίβανος, αλλά και από τα ελληνικά νησιά στις χώρες τελικού προορισμού τους, με ευθύνη του ΟΗΕ και της ΕΕ, με πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων που απορρέουν από την προσφυγική τους ιδιότητα.
- Να αναθεωρηθούν οι αποφάσεις των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων που εγκλωβίζουν πρόσφυγες στην Ελλάδα.
- Να αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα σε όλες τις εθνικότητες που προέρχονται από χώρες που έχουν δεχτεί ιμπεριαλιστική επίθεση ή σπαράσσονται από εμφύλιους πολέμους.
- Να εξασφαλισθεί πρόσβαση σε δίκαιες & αξιόπιστες διαδικασίες ασύλου, που θα διασφαλίζουν τα δικαιώματά τους σύμφωνα με τη Συνθήκη της Γενεύης.
- Να υπάρξουν μόνο κέντρα υποδοχής και καταγραφής.