Επισήμως το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ανοίγει τις πόρτες του στις 3 Μαρτίου. Μέχρι τότε, ωστόσο, το κοινό έχει την ευκαιρία να πάρει μια γεύση από τις παραγωγές που θα προβληθούν στις αίθουσες του κινηματογράφου Ολύμπιον, μετά τις πρώτες ανακοινώσεις ταινιών στις θεματικές κατηγορίες.
Στη μουσική κατηγορία ξεχωρίζει το ντοκιμαντέρ «Οι Rolling Stones ολέ ολέ ολέ!: Ταξιδεύοντας στη Λατινική Αμερική» του Πολ Ντάγκντεϊλ, που καταπιάνεται με την περιοδεία του θρυλικού συγκροτήματος στη Λατινική Αμερική και τη στάση τους για πρώτη φορά στην Κούβα. Από την άλλη, το «Rumble, The Indians Who Rocked The World» της Κάθριν Μπέινμπριτζ αναδεικνύει την επιρροή της ινδιάνικης μουσικής στην καριέρα γνωστών μουσικών όπως ο Τζίμι Χέντριξ, Ιγκι Ποπ, Σλας, Στίβεν Τάιλερ. Η ρωσική τουρνέ των Placebo σε 10 διαφορετικές πόλεις περνάει μέσα από την κάμερα του Τσάρλι Τάργκετ-Ανταμς στο «Placebo: Alt. Russia», που στο τέλος καταλήγει να μιλάει για την εναλλακτική καλλιτεχνική σκηνή της χώρας. Το ντοκιμαντέρ «Ημέρα απελευθέρωσης» των Μόρτεν Τράαβικ και Ούγκις Ολτε καταγράφει τη συναυλία της σλοβενικής μπάντας Laibach, η οποία τον Αύγουστο του 2015 έπαιξε ζωντανά στη Βόρεια Κορέα ως το πρώτο γκρουπ που κατάφερε κάτι τέτοιο. Τις λεπτομέρειες της δολοφονίας τού τότε 33χρονου τρομπετίστα Λι Μόργκαν, ενός από τους σπουδαιότερους ανθρώπους της τζαζ, από τη σύζυγό του Ελεν σε κλαμπ της Νέας Υόρκης το 1972 παρουσιάζει το «Εγώ τον έλεγα Μόργκαν» του Κάσπερ Κόλιν.
ΣΙΝΕΜΑ. Στο τμήμα το αφιερωμένο στον κινηματογράφο το πιο δυνατό χαρτί είναι το «78/52» του Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ, που «αναλύει» μια από τις πιο εμβληματικές σκηνές του παγκόσμιου σινεμά: τη δολοφονία στο μπάνιο από το «Ψυχώ» του Αλφρεντ Χίτσκοκ. Μετά την προβολή του αυτή την περίοδο στο Φεστιβάλ του Σάντανς έρχεται στη Θεσσαλονίκη για τη διεθνή του πρεμιέρα, φέρνοντας στο φως σημαντικές λεπτομέρειες των γυρισμάτων. Οπως το σιρόπι σοκολάτας που φαίνεται αληθοφανές στους ασπρόμαυρους τόνους του φιλμ ή το πεπόνι που χρησιμοποίησε ο ηχολήπτης για να αναπαραστήσει τους ήχους των 17 μαχαιριών στο κορμί της Τζάνετ Λι. Ο τίτλος, ο οποίος παραπέμπει στις 78 λήψεις της ίδιας σκηνής και στις 52 μαχαιριές των γυρισμάτων, ιντριγκάρει τους «χιτσκολόγους» που σχολιάζουν, όπως ο Ελάιτζα Γουντ ή ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Την αγωνία εισαγωγής στην πιο διάσημη σχολή κινηματογράφου της Ευρώπης, τη γαλλική La Fémis, αναβιώνει το ντοκιμαντέρ «Η αποφοίτηση» της Κλερ Σιμόν. Η γαλλίδα σκηνοθέτρια στέκεται με την κάμερά της δίπλα στους φοιτητές στις εξετάσεις, στα μαθήματα και στην καθημερινότητά τους μέχρι την αποφοίτησή τους. Τέλος, έρχεται και η τελευταία ταινία του ιρανού σκηνοθέτη Αμπάς Κιαροστάμι, το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ «Πήγαινέ με σπίτι» σε συνδυασμό με το ντοκιμαντέρ «76 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα με τον Αμπάς Κιαροστάμι». Ο επί 25 χρόνια συνεργάτης του Σεϊφολά Σαμαντιάν στήνει το προφίλ του δημιουργού και στέκεται στα πιο σημαντικά σημεία της ζωής και της καριέρας του.