Ο κόσμος της υψηλής ραπτικής, γνώστης και φύλακας των παραδόσεων, βάζει τον στόλο των μεγάλων εντυπωσιακών, καλαίσθητων παραγωγών για να σεταρίσουν τη διακόσμηση των σκηνικών με τους προσκεκλημένους και τα χειροποίητα καλοραμμένα ρούχα. Ωστόσο υπάρχει και η αντιπρόταση. Οι νεοεισερχόμενοι στο πεδίο της μόδας σχεδιαστές από ανατολικά εδάφη αλώνουν –ή αλλοιώνουν –με τις τολμηρές τους προτάσεις την άποψη σύμφωνα με την οποία τα ρούχα έχουν φύλο. Σε αυτήν την εβδομάδα λοιπόν οι ανδρικές συλλογές συνυπάρχουν με τις δημιουργίες της υψηλής ραπτικής. Και οι εντυπώσεις του ειδικού κοινού μοιράζονται μεταξύ αέρινων μεταξωτών και ειδικών συνεργασιών.

Η νιότη μπορεί να πηγαίνει χαμένη πάνω στα νιάτα, όπως διατύπωνε με στόμφο στην εποχή του ο αφοριστικός δανδής Οσκαρ Ουάιλντ, όμως το στυλ της βρίσκει ανταπόκριση στο σημερινό Παρίσι, καθώς οι νέοι των ημερών γίνονται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος με την ελεύθερη πρόσμειξη του ντυσίματός τους. Το επιδεικνύουν στις τελευταίες τάξεις του σχολείου, κυκλοφορώντας στους δρόμους της πόλης, ζώντας με τις οθόνες των υπολογιστών τους, βαδίζοντας χιλιόμετρα με άνετα αθλητικά παπούτσια και κλείνοντας τα αφτιά τους στη βοή των συγκεχυμένων πληροφοριών κάτω από την κουκούλα ενός φούτερ και μιας φαρδιάς μακριάς γκαμπαρντίνας. Ο τύπος του εφήβου που κάνει σκέιτ κατεβαίνοντας σκάλες σταθμών του μετρό εισέβαλε στις πασαρέλες. Και η ιαπωνική συλλογή Facetasm που βασίζεται στις μπλούζες με κουκούλες και σε φαρδιά κομμάτια έδειξε τα μοντέλα της με ακμή στα πρόσωπά τους –έστω και αν χρειάστηκε τα χέρια επιτήδειων μακιγέρ για να δημιουργήσουν ψεύτικα στίγματα και σημάδια ερεθισμού στο δέρμα τους.

Η νιότη λατρεύει τον συνθηματικό λόγο, όπως έχουν υποδείξει στις μελέτες τους κοινωνιολόγοι και ερευνητές που μελετούν τη συμπεριφορά των νεαρών μελών στις σύγχρονες κοινωνίες. Η γενιά του post-it που σημειώνει σε ένα κομμάτι τετράγωνο χαρτί τα συναισθήματά της και τα σκαριφήματά της έδωσε τα σλόγκαν της στις ανδρικές συλλογές The Etudes, Lanvin, Valentino, αλλά και στην κινεζικής σχεδιαστικής υπογραφής Sankuanz. Λέξεις όπως «Τίποτα», «Δεν πειράζει», «Καταστροφή», η αρνητικότητα των οποίων συναρπάζει τα μελαγχολικά μυαλά ρομαντικών και ευαίσθητων εφήβων, βρέθηκαν πάνω στις πλάτες των καμηλό παλτών, στις κασμιρένιες ζακέτες σε γραμμή φούτερ, στα δερμάτινα τζάκετ.

Ο ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΤΡΑΜΠ. Οι διάδρομοι της πασαρέλας που οδηγούν τη μόδα στην επόμενη καταγραφή της πραγματικότητας έδειξαν ότι οι γυναίκες μπορούν να φορέσουν ανδρικά ρούχα. Ο δικός τους συνδυαστικός, χρωματικός και ελαφρύς τρόπος συνδυασμού των κομματιών έβγαλε τις ανδρικές συλλογές από τα στερεότυπα υφάσματα και χρώματα. Και προς απογοήτευση του προέδρου Τραμπ, ο οποίος διαθέτει και δική του σειρά ενδυμάτων, απολύτως προσδιορισμένη με αυστηρά όρια μεταξύ γυναικείων και ανδρικών κομματιών, η παριζιάνικη εβδομάδα ανάμειξης ανθρώπων και πληθυσμών κινήθηκε σε αντιδιαμετρική κατεύθυνση. Σε εκείνη στην οποία έστρεψε τον κόσμο ο γεωργιανός σχεδιαστής Ντέμνα Γκβασάλια, της συλλογής Vetements που παρουσιάστηκε στην είσοδο του πολιτιστικού κέντρου Μπομπούρ. Μείγμα ανδρικής συλλογής του ερχόμενου χειμώνα 2018 και γυναικείας υψηλής ραπτικής της άνοιξης 2017, η άποψη του Γκβασάλια ήταν η αποτύπωση χαρακτήρων που αναδύονται μέσα από το πλήθος. Ανθρωπότυποι όπως η κομψή ηλικιωμένη κυρία που φορά τη γούνα της σε κεντρικό σημείο του Μιλάνου, ο γερμανός τουρίστας με το άνορακ, μια ευρωπαία αστυνομικίνα, ο στρατιώτης του ΟΗΕ, ένα ζευγάρι σκίνχεντ με πράσινη χαίτη Μοϊκανού δημιούργησαν ένα διαφορετικό ριάλιτι σόου για το οποίο ο σχεδιαστής των Vetements είχε να δηλώσει πως «συνηθίζουμε να οικειοποιούμαστε κάτι που ήδη υπάρχει. Γι’ αυτό και καταγράψαμε με τον δικό μας τρόπο τις σύγχρονες στολές της κοινωνίας, ερευνήσαμε τους κώδικες ντυσίματος των ανθρώπων που κυκλοφορούν γύρω μας. Αλλωστε κάτι νέο πρέπει να αναδυθεί».