Ο τόπος ανέγερσης του μουσείου ορίστηκε μέσω διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Ανάμεσα στα μέλη της διεθνούς επιτροπής ήταν ο βραζιλιάνος αρχιτέκτονας και «πατριάρχης» του μοντερνισμού Οσκαρ Νιμάγερ (1908 – 2012), ο αμερικανός Φίλιπ Τζόνσον και ο γάλλος Εμίλ Εγιό με πρόεδρο τον Ζαν Προυβέ. Η επιτροπή αυτή επέλεξε την πιο επαναστατική πρόταση τριών μακρυμάλληδων νεαρών αρχιτεκτόνων που δεν ήταν γνωστοί εκείνη την περίοδο: Ρέντσο Πιάνο, Ρίτσαρντ Ρότζερς και Τζιανφράνκο Φραντσίνι. Η πρότασή τους άφηνε ελεύθερη τη μισή έκταση της πλατείας και προέβλεπε τη δημιουργία ενός γιγάντιου γυάλινου κουτιού, του οποίου οι λειτουργικές δομές καλωδίων, παροχών, σωλήνων ήταν ευδιάκριτες, για να υπάρχουν άπλετοι εσωτερικοί χώροι.
Η ανέγερση του πρωτοποριακού οικοδομήματος συγκέντρωσε βλέμματα προσοχής, εντυπωσιασμού και αμφισβήτησης. Απέκτησε μάλιστα το παρωνύμιο η «Παναγία των σωλήνων». Και οι αρχιτέκτονες του έργου δήλωναν ότι η ιδέα τους ήταν να δημιουργήσουν μία πόλη μέσα στην πόλη, με εισόδους από διαφορετικά σημεία, σε έναν τόπο συνάντησης με αξιοθαύμαστη θέα. Οταν μάλιστα οι επικριτές του αρχιτεκτονήματος απευθύνθηκαν στον Ρέντσο Πιάνο και του είπαν ότι μοιάζει με σουπερμάρκετ, εκείνος απάντησε: «Τόσο το καλύτερο, ο κόσμος δεν θα φοβάται να μπαίνει μέσα».
Θα μου άρεσε το καφέ και το εστιατόριο του ισογείου να φιλοξενούν εκδηλώσεις αναγνώσεων και άλλα θεάματα. Παράλληλα προσβλέπουμε στις συνεργασίες με τα παραρτήματά μας στο Μετς, τη Μάλαγα στην Ισπανία, με ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης στις Βρυξέλλες», επισημαίνει ο πρόεδρος του Μπομπούρ Σερζ Λαβίν. Και προβλέπει ότι έως το 2019 το πνεύμα του παρισινού Μπομπούρ θα έχει φτάσει στη Σανγκάη για να προβάλει και να υποστηρίξει την καλλιτεχνική νέα σκηνή της Κίνας.
Στο μεταξύ, οι εκθέσεις του Μπομπούρ στο Παρίσι εξακολουθούν να προσελκύουν πολλούς επισκέπτες. Οπως η πρόσφατη μεγάλη έκθεση των έργων του Ρενέ Μαγκρίτ που σε διάστημα δύο μηνών έχει φέρει 600.000 επισκέπτες. Αλλά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα του μουσείου θεωρούνται από τα πιο πρωτότυπα, συνεχίζοντας να καλλιεργούν στους μαθητές του δημοτικού το ενδιαφέρον για τη σύγχρονη τέχνη με εκδηλώσεις που απευθύνονται σε 250.000 μαθητές ετησίως.