Εξαρτημένοι όλο και πιο πολύ από το κινητό τους τηλέφωνο είναι οι καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο ότι 40% των κατόχων κινητού ελέγχουν το τηλέφωνό τους μέσα στο πρώτο πεντάλεπτο από τη στιγμή που θα ξυπνήσουν. Το πρώτο που κάνουν οι χρήστες στο κινητό τους τηλέφωνο το πρωί είναι να ελέγξουν το instant messenger για μηνύματα (35%), ενώ η αμέσως πιο δημοφιλής κίνηση είναι το τσεκάρισμα των e-mails (22%).

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι χρήστες κινητών τηλεφώνων ελέγχουν τη συσκευή τους περίπου 47 φορές κατά μέσο όρο (!), με τους ανθρώπους ηλικίας 18 έως 24 ετών να τσεκάρουν το κινητό τους 82 φορές ημερησίως.

Αυτή η συχνότητα, όπως σχολιάζει η μελέτη της εταιρείας Deloitte «2016 Global Mobile Consumer Survey – US edition», αποδίδει στο κινητό τηλέφωνο ρόλο εξίσου σημαντικό με το νερό και την τροφή. Οι χρήστες δεν βρίσκονται με το κινητό ανά χείρας μόνο την ώρα που ξυπνούν, αλλά τους συντροφεύει και λίγο πριν από τον ύπνο. Μάλιστα, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, 30% των κατόχων κινητού ελέγχουν τη συσκευή τους πέντε λεπτά πριν πέσουν για ύπνο. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το εύρημα ότι σε ποσοστό 50% οι κάτοχοι κινητού απαντούν ότι ελέγχουν το κινητό τους ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Εργασία και αγορές. Το shopping είναι από τις πιο δηµοφιλείς χρήσεις κινητού από τους καταναλωτές, σύµφωνα µε τις απαντήσεις σε ποσοστό 93%. Οι χρήστες, σε ποσοστό 90%, δηλώνουν ότι περνούν «χαλαρό χρόνο» µε το κινητό τους, ενώ 89% απαντούν ότι παρακολουθούν τηλεόραση στη συσκευή τους. Περισσότεροι από το ήµισυ των καταναλωτών (58%) αναφέρουν ότι έχουν χρησιµοποιήσει το κινητό τους για να περιηγηθούν σε websites ή apps που αφορούν αγορές, ενώ τουλάχιστον το ένα τρίτο (38%) δηλώνει ότι το κάνει κατ’ ελάχιστο µία φορά την εβδοµάδα. Επιπλέον, 40% των χρηστών απαντούν ότι χρησιµοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για να πληρώσουν αγαθά και υπηρεσίες.

«Κλειδί» τα δεδομένα. Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει και τα κριτήρια µε τα οποία οι σηµερινοί κάτοχοι κινητών τηλεφώνων επιλέγουν πάροχο. Σύµφωνα µε τα ευρήµατά της, τα δεδοµένα γίνονται όλο και πιο σηµαντικά για τους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι το κόστος των data, η διαθεσιµότητα των 4G/LTE δικτύων και η ποιότητα της σύνδεσης στο Διαδίκτυο είναι από τα βασικά κριτήρια τα οποία λαµβάνουν υπόψη τους κατά την αλλαγή παρόχου.