Μια πειραματική ταινία βασισμένη σε μουσική, δηλαδή ένα βιντεοκλίπ, θεατρικές παραστάσεις με νέα έργα αλλά και ρεπερτορίου έχοντας ως βάση έναν διάλογο μεταξύ εφήβων και καταξιωμένων συγγραφέων, χορός για άτομα με ή χωρίς αναπηρία, εργαστήριο κίνησης και ήχου, εικαστικά για παιδιά αλλά και ενηλίκους. Αυτή είναι η εκπαιδευτική πλατφόρμα που βρίσκεται εν εξελίξει στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και υπενθυμίζει τον δρόμο που μπορούμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα. Από την πληθώρα των εκδηλώσεων, των εργαστηρίων, των συζητήσεων και των δημιουργικών κύκλων ξεχωρίσαμε τη «Μουσική για παιδιά 9-13 ετών» που υποτιτλίζεται «Ταξιδεύοντας στις μουσικές των λαών και των εποχών». «Ξεναγός» εδώ είναι ο Σωκράτης Σινόπουλος, ο γνωστός δεξιοτέχνης της πολίτικης λύρας. Η εκπαιδευτική συναυλία –8, 9, 10 Φεβρουαρίου –γίνεται ο κρίκος για να συνδέσει τον κόσμο της παραδοσιακής και της σύγχρονης μουσικής. Πόσα μέτρα χωρίζουν το μπαρόκ από την τζαζ; Πόσο ηλεκτρισμό αντέχει ένας αμανές;

Ο Σωκράτης Σινόπουλος και η μουσική ομάδα Ισημερία –Πάνος Δημητρακόπουλος (κανονάκι), Δημήτρης Εμμανουήλ (κρουστά), Γιώργος Καλούδης (τσέλο, τετράχορδη λύρα), Χάρης Λαμπράκης (νέι), Σωκράτης Σινόπουλος (λύρα, λαούτο), Κυριάκος Ταπάκης (ούτι) –παρουσιάζουν τον ηχητικό κόσμο των παραδοσιακών οργάνων και δείχνουν πώς αυτά ταιριάζουν με τον σύγχρονο ήχο. Οι μουσικοί εισάγουν τους μαθητές στις απεριόριστες δυνατότητες των παραδοσιακών οργάνων, ερμηνεύοντας έργα που κινούνται από το ρεπερτόριο της μουσικής παράδοσης μέχρι τη σύγχρονη δημιουργία.Οι μαθητές παρακολουθούν το άνοιγμα της μουσικής παράδοσης στο σήμερα. Διαπιστώνουν ότι η παραδοσιακή μουσική χρησιμοποιεί τη νέα τεχνολογία και ανταλλάσσει στοιχεία με τόσο διαφορετικά μουσικά είδη, όπως το μπαρόκ και η τζαζ. Ανακαλύπτουν πώς συνδιαλέγονται μεταξύ τους οι παραδόσεις της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Αφρικής και της Νότιας Ευρώπης. Ακούνε νέες συνθέσεις και αντιλαμβάνονται πώς οι σύγχρονες ριζοσπαστικές ιδέες μπορούν να δώσουν νέα πνοή στα λεξιλόγια των παραδοσιακών οργάνων. Το μουσικό τους ταξίδι συνεχίζεται με αυτοσχεδιασμούς. Μέσα από τα ηχοχρώματα των οργάνων οι μαθητές παρακολουθούν τους μουσικούς να εκφράζουν ελεύθερα τα ακούσματά τους, που ξεκινούν από την τοπική και αγκαλιάζουν την παγκόσμια μουσική κοινότητα. Στο τέλος, μουσικοί και μαθητές πειραματίζονται και ενορχηστρώνουν από την αρχή γνωστά παραδοσιακά τραγούδια «αλλιώς».

«Η ΦΩΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ». Στην ίδια εκπαιδευτική πλατφόρμα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από τις 12 έως τις 14 Φεβρουαρίου ανοίγει ο κύκλος «Η φωνή στο σχολείο» με συντελεστές τη μουσικό Μάρθα Μαυροειδή και τον Γιώργο Σαμαρτζή, τενόρο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Πώς η γλώσσα, από μέσο, γίνεται εργαλείο διδασκαλίας; Ενα εργαστήριο που διδάσκει σε εκπαιδευτικούς πώς να χρησιμοποιούν σωστά τη φωνή τους και τη φωνή των παιδιών στην τάξη. Το εργαστήριο αυτό, που πραγματοποιείται σε δύο μέρη, επικεντρώνεται στη φωνή ως εκπαιδευτικό εργαλείο.Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα στο www.sgt.gr.