Και ξάφνου το κτίριο της Τέιτ Μόντερν τυλίγεται στις φλόγες. Από την οροφή του πρώην εργοστασίου παραγωγής ενέργειας βγαίνει πυκνός μαύρος καπνός. Κι όμως, ουδείς σπεύδει να σβήσει τη φωτιά σε ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία τέχνης παγκοσμίως, διότι δεν έχει παραδοθεί στις φλόγες το πραγματικό κτίριο, αλλά ένα υπό κλίμακα αντίγραφό του που εκτίθεται στην γκαλερί Πάραφιν του Λονδίνου. Και τον ρόλο του Νέρωνα δεν κρατά άλλος από τον εικαστικό Νέιθαν Κόλεϊ. «Κάθησα σε κατάσταση σοκ με δάκρυα στα μάτια καθώς έβλεπα τις φλόγες να βγαίνουν από την οροφή» γράφει ο καλλιτέχνης στο κείμενο που συνοδεύει την έκθεσή του, η οποία διαρκεί ώς τις 18 Μαρτίου. Και δεν είναι η πρώτη φορά που η έμπνευσή του τον οδηγεί να εκφραστεί ως πυρομανής. Ο εκ Γλασκώβης ορμώμενος καλλιτέχνης είχε πριν από δύο χρόνια «πυρπολήσει» το μοντέλο του καθεδρικού του Αγίου Παύλου, του ναού που βρίσκεται απέναντι από την Τέιτ, στην άλλη πλευρά του Τάμεση.

Για ποιο λόγο όμως ο εικαστικός επέλεξε να «κάψει» εμβληματικά κτίρια; Μήπως προσπαθεί να ξεπεράσει το σοκ που του προκάλεσε η πυρκαγιά που κατέστρεψε τη Σχολή Καλών Τεχνών Μάκιντος της Γλασκώβης, στην οποία φοίτησε; Η απάντηση είναι αρνητική, καθώς ο καλλιτέχνης συνδέει το έργο του με το γεγονός ότι πολιτιστικά ιδρύματα, όπως προσφάτως το Μουσείο του Λούβρου, αντιμετωπίζονται ως στόχοι από τρομοκρατικές ομάδες. «Η εικόνα ενός σημαντικού δημόσιου κτιρίου τυλιγμένου στις φλόγες φέρει πλήθος ανησυχητικών συσχετίσεων» σημειώνει. Αλλωστε και στο παρελθόν ο Νέιθαν Κόλεϊ έχει προχωρήσει σε σχολιασμό θεμάτων σχετικών με την τρομοκρατία, καθώς έχει δημιουργήσει έργα βασισμένα στη δίκη των βομβιστών που είχαν επιτεθεί το 1988 σε αεροπλάνο της Παν Αμ. Θεωρεί δε πως η σειρά με τις πυρπολημένες μακέτες κτιρίων «κλείνει το μάτι» στον πίνακα του Εντ Ρούσα «Το περιφερειακό μουσείο τέχνης του Λος Αντζελες καίγεται».