Σε νέα εποχή έχει μπει η ελληνική αγορά πληρωμών, κυρίως την τελευταία διετία που έχουν αλλάξει οι συνήθειες των ελλήνων καταναλωτών.
Στον χώρο των πληρωμών, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να εξοικειώνονται σταδιακά με τις ηλεκτρονικές πληρωμές, ακόμα και με τις πληρωμές μέσω των κινητών τηλεφώνων (mobile).
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα η Mastercard, ο αριθμός των τερματικών POS έχει διπλασιαστεί και από 150.000 το 2015 ανήλθε σε 300.000 το 2016. Αντίστοιχα, ο τζίρος των αγορών μέσω των POS αυξήθηκε κατά 136% τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των πιστωτικών καρτών που έχουν εκδοθεί στην ελληνική αγορά έφτασε τα 14,6 εκατ., αυξημένος κατά 1,8 εκατ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Οπως χαρακτηριστικά τονίζουν στελέχη της Mastercard, «η προσβασιμότητα αλλάζει και η mobile τεχνολογία κυριαρχεί, οι ανάγκες και οι συνήθειες των καταναλωτών ακολουθούν αυτήν την εξέλιξη οδηγώντας το εμπόριο σε μια νέα εποχή».
Κυριαρχούν οι χρεωστικές. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, όσον αφορά τις κάρτες, στην Ελλάδα την πρώτη θέση κατέχουν οι χρεωστικές, αποτελώντας το 81% του συνολικού αριθμού ενεργών καρτών σε κυκλοφορία (11,8 εκατ.), εκ των οποίων 1,3 εκατ. έχουν εκδοθεί μέσα στον τελευταίο χρόνο (2015-2016). Παράλληλα, ο τζίρος των αγορών μέσω των POS κατέγραψε αύξηση της τάξης του 390% σε σύγκριση με το 2014! Οι χρεωστικές κάρτες φαίνεται να κερδίζουν και ποιοτικά τις προτιμήσεις των καταναλωτών, με υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και πρόθεσης για χρήση στο μέλλον.
Ενα επιπλέον χαρακτηριστικό του νέου περιβάλλοντος στην αγορά πληρωμών της χώρας, σύμφωνα με τη Mastercard, είναι ότι οι Ελληνες επιλέγουν την τεχνολογία των ανέπαφων πληρωμών, όπως δείχνουν και τα στοιχεία για την περασμένη χρονιά. Μόνο ο αριθμός των καρτών Mastercard ανέπαφης τεχνολογίας έφτασε τα 4,3 εκατ. το 2016. Ειδικότερα, οι Ελληνες στράφηκαν μαζικά προς τις ανέπαφες πληρωμές με εντυπωσιακό ρυθμό μέσα στο 2016, καθώς αυτού το είδους οι συναλλαγές σημείωσαν αύξηση ύψους 1.345% σε σύγκριση με το 2015. Η τάση αυτή ενισχύεται περαιτέρω από τον αριθμό των POS ανέπαφων πληρωμών, ο οποίος έφτασε τα 220.000 τερματικά την προηγούμενη χρονιά.
Οι έλληνες καταναλωτές επιλέγουν την ταχύτητα, την ευκολία και την αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία που προσφέρουν οι ανέπαφες συναλλαγές. Η μεγαλύτερη διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών καταγράφεται στα καταστήματα παιχνιδιών και ειδών hobby (63%), στα φαρμακεία (34%), στα βενζινάδικα (25%), στα καταστήματα τροφίμων και σουπερμάρκετ (20%), καθώς και στα καταστήματα ειδών ένδυσης (18%).