Σαν παγωμένες εικόνες στον χρόνο του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι περισσότερες μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις. Το νέο φιάσκο του Ελληνικού και τα καινούργια, μεθοδευμένα προσκόμματα τόσο με την ερώτηση των 18 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ όσο και τη νέα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας της Επιτροπής Αγώνα δεν είναι παρά η κορωνίδα.
Τίποτα δεν προχωρά, τίποτα δεν ολοκληρώνεται, νέα προσκόμματα και «πονηρές» συμπτώσεις ή τρικλοποδιές εμφανίζονται από το πουθενά και, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων ανθρώπων στο ΤΑΙΠΕΔ, είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση έχει κατεβάσει τα μολύβια.
Κατά τα λοιπά, ουδέν. Ακόμα και στην περίπτωση του ΔΕΣΦΑ, αφού το αρμόδιο υπουργείο Ενέργειας περιπλανήθηκε για δύο μήνες σε ανεφάρμοστες λύσεις, όπως η συνέχιση του υφιστάμενου διαγωνισμού και η διατήρηση του 51% στο Δημόσιο, φαίνεται να καταλήγει εκεί από όπου ξεκίνησε. Στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για το 66%, τον οποίο όμως ακόμη δεν έχει ανακοινώσει.
Ειδικά η ερώτηση των 18 σχετίζεται περισσότερο με μικροπολιτικές σκοπιμότητες παρά με ουσία, πόσω μάλλον όταν μετά την περσινή καλοκαιρινή «βόμβα» του πρώην υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά να κηρύξει όλη την έκταση ως αρχαιολογικό χώρο, είχε συμφωνηθεί να συνταχθεί μνημόνιο κατανόησης με τους επενδυτές. Ενα μνημόνιο που όπως και η ερώτηση σχετίζεται περισσότερο με ιδεοληψίες και κομματικές αγκυλώσεις, αφού η ελληνική νομοθεσία είναι σαφής και προβλέπει ότι σε κάθε εργοτάξιο, από την ανέγερση μιας απλής οικοδομής μέχρι την ανάπτυξη ενός φαραωνικού έργου όπως το Ελληνικό, η αρχαιολογία είναι παρούσα.
Ελα όμως που ουδέποτε μέχρι σήμερα ο νόμος εφαρμόστηκε, λόγω έλλειψης πόρων! Τα ίδια τους είπε και ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης περιγράφοντάς τους με τα μελανότερα χρώματα την κατάσταση του ΕΣΥ σε γιατρούς και οχήματα και κοστολογώντας τους την αποζημίωση που πρέπει να δώσουν στα ύψη. Είπαν λοιπόν οι Γερμανοί στο υπουργείο Υγείας «κοιτάξτε, τόσα χρόνια τα αεροδρόμια ανήκαν στο Δημόσιο, εμείς όμως ως ιδιώτες δεν μπορούμε να παρανομήσουμε, βρείτε επομένως μια λύση». Αυτή ακόμη αναζητείται και διάφορες ιδέες πέφτουν στο τραπέζι. Οπως για παράδειγμα να περάσει η κυβέρνηση μια νομοθετική ρύθμιση που να προσαρμόζει τις απαιτήσεις του προηγούμενου νόμου σε πιο βατά για τα ελληνικά δεδομένα επίπεδα.
Το επιβατικό ωστόσο κομμάτι είναι από τα βασικά ενδιαφέροντα της Ferrovie στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οπως είχε δηλώσει πρόσφατα στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλός της Ρενάτο Ματσοντσίνι, ο σχεδιασμός των ιταλικών σιδηροδρόμων είναι η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη να αναπτυχθεί στα πρότυπα της γραμμής Ρώμη – Μιλάνο, στην οποία μέσα σε δέκα χρόνια η επιβατική κίνηση διπλασιάστηκε. Εφτασαν λοιπόν οι Ιταλοί να ζητήσουν εξηγήσεις από τον Σπίρτζη για τις δηλώσεις του καθώς και να αποσαφηνίσει τις προθέσεις του. Δεν είναι γνωστό τι τους απάντησε, ωστόσο άνθρωποι της αγοράς χαρακτηρίζουν τα περί δημιουργίας νέας κρατικής εταιρείας ως «όνειρα θερινής νυκτός».