Ολοι χειροκρότησαν όταν ανακοινώθηκε πως το φιλμ «Του σώματος και της ψυχής» (όπως είναι η κυριολεκτική μετάφραση του τίτλου), σε σκηνοθεσία της Ιλντικό Ενιέντι, κέρδισε τη Χρυσή Αρκτο καλύτερης ταινίας. Μια ερωτική ιστορία από τη μια, αλλά και μια άκρως αποτελεσματική όσο και πικρή αλληγορία για την ατελή (μας) φύση, το υπέροχο αυτό φιλμ βρισκόταν ανάμεσα στα φαβορί της διοργάνωσης και δικαίως βραβεύτηκε. «Πιστέψαμε σ’ αυτό που κάναμε, δεν ξέραμε όμως αν θα καταφέρουμε να σας αγγίξουμε. Χρειάζεται να είσαι γενναιόδωρος για να σ’ αρέσει αυτό το φιλμ και γι’ αυτό σας ευχαριστώ πολύ» δήλωσε η ουγγαρέζα σκηνοθέτρια, ενώ ο πρόεδρος της επιτροπής Πολ Βερχόφεν τόνισε πως «λατρέψαμε αυτή την ταινία γιατί μας θύμισε μια λέξη που ξεχνάμε συχνά, τη λέξη “πάθος”».
Η ηθοποιός Κιμ Μιν Χι από τη Νότια Κορέα έλαβε την Αργυρή Αρκτο καλύτερης ηθοποιού για την ταινία του σκηνοθέτη Χανγκ Σανγκ Σου «On the beach at night alone», ενώ με την Αργυρή Αρκτο καλύτερου ηθοποιού τιμήθηκε ο Αυστριακός Γκέοργκ Φρίντριχ για τον ρόλο του στην ταινία «Bright nights». Ο δε αγαπημένος μας Ακι Καουρισμάκι έφυγε με την Αργυρή Αρκτο σκηνοθεσίας για το εξαίσιο «Η άλλη όψη της ελπίδας» –χαρακτηριστικό είναι πως αντί να ανέβει επί σκηνής, το βραβείο «κατέβηκε» σ’ αυτόν. Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο, βραβεύτηκαν οι ταινίες «Felicite» (Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής) του Αλέν Γκομίς αλλά και η «Φανταστική γυναίκα» για το σενάριο των Σεμπαστιάν Λέλιο και Γκονζάλο Μάτσα.
Δώστε και λίγη προσοχή στην Αργυρή Αρκτο πρωτοπορίας: η επιτροπή, πολύ σωστά, την έδωσε στην παλαίμαχη (και συχνά στην πρώτη γραμμή) Ανιέσκα Χόλαντ για το θεσπέσιο «Pokot», η οποία δήλωσε πως «χρειαζόμαστε την πρωτοπορία για τα θέματα που εγείρουν», ενώ ανέβασε στο stage του Berlinale Palast τη, σύμφωνα με την ίδια, «συν-σκηνοθέτρια» του φιλμ Κάσια Ανταμικ –δηλαδή την κόρη της.