Μπορεί η επιτυχημένη ελληνική εφαρμογή Taxibeat να τάραξε πριν από λίγες μέρες τα νερά της τεχνολογίας με την εξαγορά της από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, ωστόσο υπάρχουν κι άλλες ελληνικές εφαρμογές που ακολουθούν το παράδειγμά της. Μία από αυτές είναι η Digital Minds, η οποία με όπλο της το περιεχόμενο βίντεο και μουσικής «φτιάχνει» τους stars του σήμερα και του αύριο! Η ελληνική Digital Minds (www. digitalminds.com) ιδρύθηκε το 2011 από τον Κώστα Χαμαλίδη, με σκοπό να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης video και music περιεχομένου σε ψηφιακές πλατφόρμες (YouTube, Dailymotion, iTunes, Spotify etc.).

Εξι χρόνια μετά, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά new media agencies, καθώς στο δίκτυό της συνωστίζονται πάνω από 2.500 YouTube partners, εκ των οποίων το 65% εκτός Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων ελλήνων YouTubers.

Στο roster της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται οι stars του σήμερα και του αύριο (ανάμεσά τους ο 2j, τα Ζουζούνια, η Mikri Ollandeza, o Jeremy, η Μάρα Σαμαρτζή, ο Αλέξανδρος Κοντοπίδης, ο Manos κ.λπ.), που κάνουν «διεθνή καριέρα» ως YouTube stars, έχοντας φανατικούς θαυμαστές σε όλον τον κόσμο, κυρίως στις μικρές ηλικίες.

Με το 82% των online users στην Ελλάδα να δηλώνουν ότι επισκέπτονται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα το YouTube, το συγκεκριμένο κανάλι αποτελεί το κυρίαρχο μέσο διασκέδασης, χαλάρωσης και ενημέρωσης.

Ωστόσο, το YouTube δεν απευθύνεται μόνο σε ένα νεανικό κοινό. Οπως επισημαίνει ο Κώστας Χαμαλίδης, «με βάση την τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, το 43% των YouTube users είναι έως 34 ετών, αλλά άκρως ενδιαφέρον είναι και το στοιχείο που δείχνει ότι το 33% των users που παρακολουθούν περιεχόμενο είναι άνω των 45 ετών».

Την ίδια στιγμή, τα τελευταία χρόνια καταγράφονται τάσεις απομάκρυνσης του κοινού από την τηλεόραση, κυρίως λόγω έλλειψης περιεχομένου.

«Πράγματι, έχει διαφοροποιηθεί ο τρόπος που καταναλώνουμε περιεχόμενο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 30% των online users στην Ελλάδα μεταξύ 25 και 44 ετών δηλώνει ότι παρακολουθεί συχνότερα περιεχόμενο στο YouTube από ό,τι στην τηλεόραση» λέει ο Χαμαλίδης και προσθέτει: «Αδιαμφισβήτητα η τηλεόραση αποτελεί ακόμα και σήμερα ένα κυρίαρχο μέσο, αλλά πλατφόρμες όπως το YouTube, το facebook και το twitter έχουν διαφοροποιήσει τον τρόπο που παρακολουθούμε περιεχόμενο και μας έχουν οδηγήσει σε μια on demand κατανάλωση».

Αλλωστε, τονίζει, η νέα γενιά δεν αντιλαμβάνεται καμία διαφορά αναφορικά με το μέσο που παρακολουθεί το αγαπημένο της περιεχόμενο, είτε πρόκειται για την οθόνη του υπολογιστή είτε του κινητού είτε της smart TV.