Σύμφωνα με απόφαση του συντονιστικού οργάνου των σωματείων εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, οι 24ωρες απεργίες θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, την Τετάρτη 1 Μαρτίου και την Παρασκευή 3 Μαρτίου.
«Μοναδικό αίτημά μας είναι να μην προχωρήσει, εδώ και τώρα, η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και μειώνει τα έσοδα της εταιρείας, απαξιώνοντάς την και ανοίγοντας τον δρόμο για να πωληθεί σε ιδιώτες» υποστηρίζουν σε σχετική ανακοίνωσή τους.
Μάλιστα, στην ίδια ανακοίνωση οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς προσθέτουν: «Η ρύθμιση αποτελεί τον “δούρειο ίππο” για να διευκολύνει τα σχέδια των δανειστών ώστε να ιδιωτικοποιηθεί, ευκολότερα, η ΣΤΑΣΥ. Ομως, αυτά τα “κρυφά” σχέδια δεν θα περάσουν! Οι αστικές συγκοινωνίες θα παραμείνουν δημόσιες, παρέχοντας κοινωνικό έργο με όσο το δυνατόν δικαιότερη και φθηνότερη τιμολογιακή πολιτική!» καταλήγει η ανακοίνωση των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ ουσιαστικά δεν επιθυμούν την οικονομική ενοποίηση (ομιλική λειτουργία) με τον ΟΑΣΑ και την εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), παρότι σε επίπεδο καθημερινής λειτουργίας αυτό συμβαίνει εδώ και αρκετό καιρό. Ηδη, αρκετές λεωφορειακές γραμμές και δρομολόγια των τρόλεϊ της ΟΣΥ δεν «ανταγωνίζονται» πλέον τα μέσασταθερής τροχιάς, καθώς έχουν πάψει προ πολλού να εκτελούν ξεχωριστά δρομολόγια προς το κέντρο της Αθήνας.
Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια, τα δρομολόγια των λεωφορείων της ΟΣΥ λειτουργούν τροφοδοτικά προς το μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, μεταφέροντας το επιβατικό κοινό στους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ.
Επιβάτες και εισιτήρια. Από στοιχεία του ΟΑΣΑ προκύπτει ότι λόγω και της κρίσης οι επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ανέρχονται σε 1.450.000. Από το σύνολο αυτό, περίπου 1.050.000 επιβάτες ξεκινούν τη διαδρομή τους με τα λεωφορεία – τρόλεϊ και 400.000 με το μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Ωστόσο, στη συνέχεια, μεγάλος όγκος των επιβατών των λεωφορείων και των τρόλεϊ φτάνει στον τελικό προορισμό του μετεπιβιβαζόμενος στο μετρό και τον ηλεκτρικό.
«Ομιλοποίηση»
Το ζήτημα της «ομιλοποίησης» των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας προβλέπεται από τον Νόμο 4337/2015, που προσδιορίζει και τους τομείς κοινής λειτουργίας των συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι οι δράσεις που θα πρέπει να λειτουργήσουν ως ενιαίες μονάδες βρίσκονται σε πέντε διευθύνσεις: – Στο μάρκετινγκ. – Στην πληροφορική. – Στον έλεγχο κομίστρου. – Στις προμήθειες. – Στην οικονομική διαχείριση και στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.