Σε τροχιά προετοιμασίας βρίσκονται αυτή την περίοδο οι ομάδες της Formula1, λίγες εβδομάδες πριν το πρώτο γκραν πρι. H Formula1 για το 2017 πήρε σάρκα και οστά. Η νέα σεζόν αναμένεται ακόμη πιο συναρπαστική, με νέα σχήματα, ομάδες – όπως η Ferrari – που τάζει πρωταθλήματα και γκάζια στο κόκκινο, χάρη στις αλλαγές στα μονοθέσια και τα ελαστικά. Χάρη στα φαρδύτερα ελαστικά, τις αλλαγές στην αεροδυναμική και τα μακρύτερα μετατρόχια τα μονοθέσια θα γίνουν πιο γρήγορα, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι θα μειωθεί έως και πέντε δευτερόλεπτα ο χρόνος σε κάθε γύρο!
Ο κύκλος των αλλαγών άνοιξε με την απρόσμενη αποχώρηση του Νίκο Ρόσμπεργκ, που έδωσε κίνητρο αλλαγών στη Mercedes-Benz. Οι προτάσεις αρκετές αλλά τελικώς η γερμανική ομάδα – που κατέκτησε το περσινό πρωτάθλημα με το δίδυμο Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον – επέλεξε στην κενή θέση του Ρόσμπεργκ να καθίσει ο Βάλτερι Μπότας. Ήταν ο πιο ιδανικός για τη γερμανική ομάδα. Ο 27χρονος Φινλανδός αφού έτρεξε για τέσσερα χρόνια με την ομάδα της Williams, πέρασε ως δεύτερος οδηγός και δίπλα στο πλευρό του Λιούις Χάμιλτον. Σαφώς, το μεγάλο ερώτημα είναι, αν ο Χάμιλτον θα καταφέρει να συμβιώσει με τον ολοκαίνουργιο ομόσταβλο του, μιας και οι πολύχρονες και συνεχείς αντιπαλότητες με τον Ρόσμπεργκ, γεννούν και αυτή την απορία. Το μέλλον θα δείξει, ή καλύτερα οι πρώτοι αγώνες θα φανερώσουν και τη νέα συμβίωση των δύο οδηγών της Mercedes-Benz.
Για τη γερμανική ομάδα, ο Μπότας μοιάζει να είναι ο ιδανικός οδηγός που θα συντελέσει ώστε να διατηρήσει σε κατασκευαστικό βαθμολογικό επίπεδο την πρώτη θέση. Να σημειωθεί ότι ο Μπότας έχει ανέβει εννιά φορές στο βάθρο με δύο “δεύτερες θέσεις” και επτά “τρίτες”. Οι άλλες τρεις μεγάλες φίρμες που θέλουν να πιέσουν την μονοκρατορία της Mercedes-Benz είναι η Ferrari, η Red Bull και λιγότερο η Toro Rosso. Το δίδυμο Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν είναι έτοιμο να διεκδικήσει έναν τίτλο, μιας και όπως αναφέρουν τα μονοθέσια του 2017 – με όλες τις αλλαγές – ετοιμάζονται από το καλοκαίρι. Κοντός ψαλμός αλληλούια, μιας και οι χειμερινές δοκιμές είναι προ των πυλών ενώ ο πρώτος αγώνας απέχει σχεδόν έξι εβδομάδες. Η ομάδα των κόκκινων ταύρων, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο και ο Μαξ Φερστάπεν, φαίνεται να είναι ακόμη πιο έτοιμοι σε σχέση με πέρσι, που σημείωσαν σημαντική άνοδο.
Η μεγάλη έκπληξη αναμένεται να 19χρονος Μαξ Φερστάπεν, που πέρσι είχε στεφθεί και ο «πρωταθλητής των προσπεράσεων». Ο μικρός αλλά ταλαντούχος οδηγός είναι έτοιμος – όπως έχει αναφέρει και σε διεθνή μέσα – να διεκδικήσει ακόμη και ένα τίτλο. Όσο για την Toro Rosso, οι δύο οδηγοί που θα οδηγήσουν τα μονοθέσια της είναι ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, και ο Ντανιίλ Κβιάτ, που μάλλον απογοήτευσε με τις περσινές επιδόσεις του στη Formula1. Στις μικρότερες ομάδες, η Williams συνεχίζει με τον Φελίπε Μάσα και τον Λανς Στρολ, η McLaren θα έχει τον Φερνάντο Αλόνσο και τον Στόφελ Φαντόρν και η Renault τον Νίκο Χούλκενμπεργκ και Τζόλιον Πάλμερ. Η πιο σημαντική απώλεια είναι αυτή της Manor, όπου πλέον αποφάσισε να αποχωρήσει από την Formula1. Ο λόγος της αποχώρησης της καθαρά οικονομικός. Τα οικονομικά προβλήματα της βρετανικής ομάδας ανάγκασαν τα αφεντικά της Manor να αποχωρήσουν από τα γκραν πρι για το 2017.