1) Αύξηση ορίων ηλικίας.
2) Αναπροσαρμογή όλων των κύριων συντάξεων, οδηγώντας σε συνταξιούχους 2 ταχυτήτων, με τις νέες συντάξεις να είναι μειωμένες 25% μεσοσταθμικά και τους παλιούς συνταξιούχους να έχουν μόνιμα τον κίνδυνο περικοπής της προσωπικής διαφοράς.
3) Μειωμένη εθνική σύνταξη για άτομα με ποσοστό αναπηρίας κάτω από 80%.
4) Μειωμένες προσωρινές συντάξεις (από 80% στο 50%).
5) Μείωση των νέων επικουρικών συντάξεων κατά 15-20%.
6) Μείωση των εφάπαξ παροχών κατά 10-30%.
7) Καθιέρωση εξοντωτικών ασφαλιστικών εισφορών, με βάση υπολογισμού το φορολογητέο εισόδημα για τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολουμένους και τους εργαζομένους με μπλοκάκια, αλλά και τους αγρότες.
8) Μείωση της κατώτατης σύνταξης από 486 ευρώ σε 392,7 ευρώ αναδρομικά από 1/1/2015.
9) Αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για επικουρική σύνταξη.
10) Αύξηση της εισφοράς υπέρ υγείας στις κύριες συντάξεις από το 4% στο 6% και επιβολή εισφοράς υπέρ υγείας στις επικουρικές (από 0% στο 6%) για την ακριβώς ίδια παροχή.
11) Μείωση των μερισμάτων του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων.
12) Σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ μέχρι 31/12/2019 για 370.000 χαμηλοσυνταξιούχους και αλλαγή των κριτηρίων υπαγωγής.
13) Κατάργηση οικογενειακού επιδόματος συζύγου σε κύριες συντάξεις και πλήρης κατάργηση οικογενειακών επιδομάτων σε επικουρικές συντάξεις.
14) Εισαγωγή πλαφόν στα 2.000 ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 3.000 ευρώ για το σύνολο των συντάξεων.
15) Σημαντικές μειώσεις που μπορούν να φτάσουν έως και το 37% για τις νέες επικουρικές συντάξεις με ασφαλιστικό χρόνο μέχρι 31/12/2014.
16) Αύξηση του κόστους εξαγοράς αναγνώρισης πλασματικών ετών.
n Η ενοποίηση όλων των ταμείων κύριας ασφάλισηςστον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΕΦΚΑ). Σήμερα, δύο μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του και εννιά μήνες μετά την ψήφιση των σχετικών διατάξεων, ο νέος ΕΦΚΑ δεν διαθέτει οριστικό οργανόγραμμα, κανονισμό παροχών, εκπροσώπους των κοινωνικών φορέων στο ΔΣ, ενώ εκκρεμούν οι τοποθετήσεις των υπαλλήλων και οι εξουσιοδοτήσεις προς τους νέους προϊσταμένους. Οι καταγγελίες για αδιαφάνεια στις αναθέσεις για την οργάνωση και προβολή του νέου φορέα, στο κόστος και το είδος της παρεχόμενης «τεχνικής βοήθειας», στην τοποθέτηση προϊσταμένων, σε λάθη στο μητρώο των ασφαλισμένων λόγω προβλημάτων στη μετάπτωση των στοιχείων στο ενιαίο Μητρώο ΕΦΚΑ πληθαίνουν.
n Η οριζόντια επιβολή εισφορών κύριας σύνταξης ύψους 20%.Σε αυτό προστίθενται οι εισφορές για περίθαλψη (6,95%) και για επικουρική και εφάπαξ, όπου αυτές ισχύουν. Οι εισφορές αυτές οδηγούν σε επιβαρύνσεις της τάξης του 38% για μεγάλες κατηγορίες ασφαλισμένων (περιλαμβανομένων των μισθωτών, αλλά και ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρηματιών).
n Η αλλοίωση του δεσμού της ανταποδοτικότητας μεταξύ εισφορών/παροχών, δημιουργώντας αμφιβολίες ως προς τη συνταγματικότητά του συγκεκριμένου νόμου. Επί παραδείγματι, για 20 χρόνια υπηρεσίας και συντάξιμες αποδοχές 600 ευρώ ο συντελεστής αναπλήρωσης είναι κοντά στο 90%, κατακρημνιζόμενος στο 57% για 30 χρόνια υπηρεσίας και συντάξιμες αποδοχές 2.200 ευρώ.