Οταν η ζωή κάποιου θυμίζει αθηναϊκό μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή, είναι πολύ πιθανόν το τέλος του να μοιάζει με θρίλερ. Και η αλήθεια είναι ότι ο Μανώλης Κυπριανίδης έφυγε από τη ζωή έτσι όπως την έζησε. Με μυστήριο, πλούτο και γοητεία. Ο επιχειρηματίας βρέθηκε νεκρός στην πολυτελή κατοικία του στη Ζυρίχη και ενώ στην αρχή είχε υπερισχύσει το ενδεχόμενο να επρόκειτο περί δολοφονίας, αυτή η εκδοχή γρήγορα υποχώρησε για να αφήσει ανοιχτές τις άλλες δύο. Τον θάνατο από φυσικά αίτια ή, πιθανότερα, την αυτοκτονία. Αν υπήρχε και τρίτη, το σενάριο της ζωής του θα μπορούσε να την περιλάβει (μια φήμη πάντως λέει ότι στο διαμέρισμά του η αστυνομία διαπίστωσε έντονη μυρωδιά από οξύ). Ποιος είναι όμως αυτός ο άνθρωπος που ο θάνατός του έφερε στη δημοσιότητα αυτά που ο ίδιος, όσο ζούσε, προσπαθούσε να κρατήσει μακριά από τους προβολείς της;

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, στους κύκλους της αθηναϊκής «χρυσής» νεολαίας και στις παρέες του Κολεγίου κυκλοφορούσε ένας γοητευτικός νεαρός που είχε τα διαπιστευτήρια του κινηματογραφικού πλεϊμπόι. Με την καλή έννοια. Γόνος εύπορης οικογένειας υφασματέμπορων, ωραίος, κοσμοπολίτης, με καλούς τρόπους, επιτυχία στα κορίτσια και με έναν υπαινικτικό σνομπισμό που, χωρίς να είναι αγενής, κρατούσε τις αποστάσεις. Ως προς αυτό μάλιστα, όσοι τον θυμούνται από τότε, λένε ότι υιοθετούσε τις συμπεριφορές και τους κώδικες της μητέρας του. Με αυτά τα προσόντα, η σχέση του με τη νεαρή, τότε, καλλονή Μαρίνα Φλέγγα έμοιαζε με το χρονικό ενός προαναγγελθέντος έρωτα. Εκείνη ανήκε στο, οικονομικά και κοινωνικά, βαρύ πυροβολικό της Αθήνας. Η μητέρα της ήταν η Ευγενία Φλέγγα που σε πρώτο γάμο είχε παντρευτεί τον Γιώργο Κεράνη, ιδρυτή της ομώνυμης καπνοβιομηχανίας. Ο Γιώργος Κεράνης πέθανε το 1948, σε ηλικία μόλις 45 ετών, χωρίς να έχει αποκτήσει παιδιά. Η καπνοβιομηχανία πέρασε στα χέρια της γυναίκας του, η οποία όμως, λίγο καιρό αργότερα, παντρεύτηκε τον Σοφοκλή Φλέγγα, γενικό διευθυντή της επιχείρησης. Στη ζωή τους ήρθε η Μαρίνα, αλλά και μια αλματώδης εξέλιξη της Κεράνης η οποία μέσα στις επόμενες δεκαετίες θα συστήσει στο ελληνικό κοινό πρωτοποριακά καπνικά προϊόντα όπως, για παράδειγμα, τα ultra light και τα king size τσιγάρα και θα κερδίσει πολλές διεθνείς διακρίσεις.

Η σχέση του Μανώλη Κυπριανίδη με την Μαρίνα Φλέγγα κατέληξε γρήγορα σε γάμο και το ζευγάρι εγκαταστάθηκε σε ένα πολυτελές διαμέρισμα της Λεωφόρου Αμαλίας, απέκτησε έναν γιο και μια κόρη(που πλέον είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού και διατηρούσαν άριστες σχέσεις με τον πατέρα τους) και ενώ η Μαρίνα ήταν πιο διακριτική, ο Μανώλης άρχισε να παρουσιάσει κάποια στοιχεία υπερβολής στις εμφανίσεις του. Για παράδειγμα, κυκλοφορούσε με Ρολς Ρόις ή κατέπλεε στη Μύκονο με την υπερπολυτελή θαλαμηγό του σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία δεν είχε ακόμη εξοικειωθεί με την επίδειξη του πλούτου. Παρ’ όλο που οι κοσμικές εμφανίσεις τους ήταν συχνές, ο κύκλος τους μιλάει για έναν μάλλον δυσπρόσιτο άνθρωπο.

Αν και ο Μανώλης Κυπριανίδης διηύθυνε επί μακρόν την εταιρεία Κεράνης, ούτε ο ίδιος ούτε η Μαρίνα Φλέγγα φαίνεται ότι πολυενδιαφέρονταν γι’ αυτήν. Ετσι το 1998 μεταβίβασαν τις μετοχές μέσω του Χρηματιστηρίου και αποχώρησαν. Το πολυμετοχικό ιδιοκτησιακό σχήμα δεν φτούρησε και η ιστορική καπνοβιομηχανία, λίγο καιρό αργότερα, κατέρρευσε μαζί με το ελληνικό Χρηματιστήριο. Τότε άρχισαν και οι ψίθυροι για το ποιος, τελικά, βγήκε κερδισμένος οικονομικά από αυτή την κατάρρευση. Πάντως εκείνη την εποχή το ζευγάρι χώρισε και ο Μανώλης Κυπριανίδης βρέθηκε αργότερα στη θέση του προέδρου της ΑΓΕΤ Ηρακλής όπου παρέμεινε μέχρι το 2014. Η θητεία του συνδέθηκε αορίστως από κάποιους κύκλους, χωρίς όμως ποτέ να διατυπωθεί επίσημα κατηγορία, με την εξαφάνιση πινάκων διάσημων ζωγράφων από τη μεγάλης αξίας συλλογή της τσιμεντοβιομηχανίας.

Μετά το διαζύγιό του, ο Μανώλης Κυπριανίδης ξαναγυάλισε τα παράσημα της γοητείας του που ενέτειναν οι γκρίζοι κρόταφοι και το κύρος του. Ωστόσο οι ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα του είχαν φαίνεται οξυνθεί. Πιθανότατα αυτός ήταν ο λόγος που η δημοσιοποιημένη σχέση του με τη Μιμή Ντενίση έληξε γρήγορα με δική της πρωτοβουλία. Εκανε και κάποιες άλλες σύντομες σχέσεις, αλλά τον περισσότερο καιρό ζούσε απομονωμένος στην έπαυλή του στο Λαγονήσι, ένα εντυπωσιακό κτίσμα δίπλα στη θάλασσα που συνόρευε με το οικόπεδο του σπιτιού της Χαρούλας Αλεξίου, αυτό που μετέπειτα αγοράστηκε από τον Γιάννη Κούστα. Η περίφημη έπαυλη ανήκε στον Ωνάση, ο οποίος την είχε παραχωρήσει στον δικτάτορα Παπαδόπουλο. Μετά τον θάνατο του έλληνα μεγιστάνα πέρασε σε offshore εταιρεία που μέσω εξαγοράς έφτασε στην κυριότητα του Μανώλη Κυπριανίδη, ο οποίος και την ανακαίνισε.

Οι σπάνιοι επισκέπτες του μιλάνε για εντυπωσιακή πολυτέλεια, αλλά και για ακόμη πιο εντυπωσιακά μέτρα ασφάλειας που μοιάζουν με αυτά της αμερικανικής πρεσβείας. Ψηλοί τοίχοι, συρματοπλέγματα, μπάνια που μετατρέπονται σε panic rooms, ενώ, για να πας από το ένα δωμάτιο στο άλλο, έπρεπε να πληκτρολογήσεις κωδικό στις πόρτες (ο ίδιος έλεγε στους φιλοξενούμενούς του ότι αυτά τα συστήματα υπήρχαν από τότε που ο Ωνάσης σχεδίαζε να μείνει εκεί με την Τζάκι). Οι γείτονες μιλάνε για έναν άνθρωπο δύστροπο, εκκεντρικό και μοναχικό που απολάμβανε την υπερβολή. Η πραγματικότητα πάλι λέει ότι αυτοί που προβάλλουν τα μέτρα φύλαξής τους, υπάρχει περίπτωση να μην έχουν τίποτα απολύτως να φυλάξουν. Απλώς έτσι καλλιεργούν τον μύθο τους. Και η ζωή του Μανώλη Κυπριανίδη ήταν γεμάτη μύθους.