Πτώση του τζίρου που ξεπερνά το 20% για τις οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις είναι ο απολογισμός των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, με τις μικρές επιχειρήσεις που πραγματοποιούν ετήσιο κάτω των 30.000 ευρώ να μετρούν τις μεγαλύτερες απώλειες.

Για μια ακόμη χρονιά, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της αγοράς, η εμπορική κίνηση ήταν μειούμενη, ενώ με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, μία στις δύο εμπορικές επιχειρήσεις, αν και επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων στα είδη της μεταξύ του 21% και 40%, δεν κατάφερε να προσελκύσει καταναλωτές με αποτέλεσμα τον μειωμένο τζίρο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΕΣΕΕ στους 63 εμπορικούς συλλόγους – μέλη της ΕΣΕΕ σε όλη τη χώρα αναφορικά με τις πωλήσεις κατά τη φετινή περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και μόλις το 4% καλύτερα.

Αντίθετα, το 25% των εμπορικών επιχειρήσεων πραγματοποίησε χαμηλότερες πωλήσεις κατά 40% και περίπου μία στις πέντε είχαν μείωση στις πωλήσεις μεταξύ 31% και 40%. Μεγαλύτερες πιέσεις, σύμφωνα με την έρευνα, δέχθηκαν οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 ευρώ, με τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις να έχουν πτώση των πωλήσεων που ξεπερνά το 40%.

Το πρώτο δεκαπενθήμερο της εκπτωτικής περιόδου (9 Ιανουαρίου έως 31 Ιανουαρίου 2017) ήταν το καλύτερο από πλευράς πωλήσεων. Αντίθετα, ο Φεβρουάριος έδειξε τη μεγαλύτερη κόπωση από πλευράς επισκεψιμότητας και ενδιαφέροντος των καταναλωτών, αν και τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν μεγαλύτερα.