«Πλήρως αδικαιολόγητες» χαρακτηρίζουν το υπουργείο Μεταφορών και η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο μετρό, στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και στο τραμ που ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό της Αθήνας.
Την Τετάρτη, λόγω της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης στη ΣΤΑΣΥ, προκλήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της Αθήνας, πράγμα που αναμένεται να επαναληφθεί και σήμερα Παρασκευή λόγω της νέας 24ωρης απεργίας που έχουν εξαγγείλει οι συνδικαλιστές της εταιρείας.
«Δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των αστικών μέσων μαζικής μεταφοράς» αναφέρουν χαρακτηριστικά σε ενημερωτικό σημείωμά τους το υπουργείο Μεταφορών και η ΣΤΑΣΥ, ενώ παράλληλα αναρωτιούνται «ποιους πραγματικούς σκοπούς εξυπηρετούν οι τυφλές απεργίες των συνδικαλιστών της εταιρείας».
Συγκεκριμένα, όπως εξηγούν, η ρύθμιση στην οποία αντιτίθενται όψιμα τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ παρέχει τη δυνατότητα στην εταιρεία Αττικό Μετρό, ιδιοκτήτρια των εγκαταστάσεων του μετρό, να μπορεί να συνάπτει και η ίδια εμπορικές συμβάσεις όχι μόνο με τη ΣΤΑΣΥ, αλλά και με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) για την καλύτερη αξιοποίησή τους.
Μέχρι σήμερα η Αττικό Μετρό είχε τη δυνατότητα να συνάπτει συμφωνίες μόνο με τη ΣΤΑΣΥ. Ωστόσο, όλα τα προηγούμενα χρόνια η εκμετάλλευση των υποδομών του μετρό γινόταν «εν λευκώ» μόνο από τη ΣΤΑΣΥ με πενιχρά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι το 2016 τα έσοδα ήταν περίπου 1,018 εκατ. ευρώ από την ενοικίαση του σταθμού Συντάγματος και 455.100 ευρώ από τις διαφημίσεις σε όλους τους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ.
«Αυτά και όλα τα υπόλοιπα μεγέθη δείχνουν ότι η εκμετάλλευση αυτής της δημόσιας περιουσίας δεν αποδίδει αυτά που όφειλε να αποδώσει κατ’ ελάχιστο. Είναι βέβαιο ότι η μη αξιοποίηση της περιουσίας της Αττικό Μετρό και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων, που φτάνουν τα 80 εκατ. ευρώ τον χρόνο, θα εγείρει στο άμεσο μέλλον άλλα σοβαρά ζητήματα για το Δημόσιο, τους πολίτες και τους εργαζομένους στις εταιρείες λειτουργίας» τονίζεται στο σημείωμα του υπουργείου Μεταφορών.
Μάλιστα, στελέχη του υπουργείου αναρωτιούνται γιατί ανησυχούν οι εργαζόμενοι από τη σύναψη συμβάσεων της Αττικό Μετρό με τη μητρική εταιρεία της ΣΤΑΣΥ, που είναι ο ΟΑΣΑ.
Επιπλέον, τονίζουν ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των μέσων μεταφοράς», υπογραμμίζοντας πως το κεντρικό θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι να μη συνεχιστούν οι κακές πρακτικές στον χώρο των αστικών μεταφορών και οι εταιρείες των μέσων μαζικής μεταφοράς να μπορέσουν να παρέχουν ποιοτικότερο μεταφορικό έργο στους πολίτες.
«Από όλα τα παραπάνω», τονίζεται στο σημείωμα του υπουργείου, «αναζητούνται ακόμα οι πραγματικοί στόχοι της απεργίας, δεδομένου ότι μόλις πρόσφατα υπογράφηκε και η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας και επομένως οι κινητοποιήσεις δεν μπορούν να εκληφθούν ως πίεση για συνδικαλιστικά θέματα».