Είναι εκεί το 17% της ΔΕΗ, για το πάπλωμα της οποίας γίνεται και ο μεγαλύτερος καβγάς, το 65% της ΔΕΠΑ, το 35% των ΕΛΠΕ, το 6% του ΟΤΕ, καθώς επίσης το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 11% της ΕΥΔΑΠ και το 23% της ΕΥΑΘ. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, εντός Μαρτίου πρέπει να έχουν προκηρυχθεί διαγωνισμοί πρόσληψης συμβούλων που θα εισηγηθούν τον καλύτερο δυνατό τρόπο και εναλλακτικές για την ιδιωτικοποίησή τους.
Το αν το ξήλωμα θα επιχειρηθεί όταν το νέο πλάνο περάσει από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), το οποίο και πρέπει να το εγκρίνει, ουδείς το γνωρίζει. Η πίεση ωστόσο των δανειστών να τρέξουν οι ιδιωτικοποιήσεις είναι αρκετά έντονη, οπότε και θα προκαλούσε έκπληξη το σχέδιο με τις 19 ιδιωτικοποιήσεις να υποστεί σημαντικές αλλαγές.
Ο ΒΙΖΕΡ ΚΑΙ Ο ΜΟΣΚΟΒΙΣΙ. Πρώτος έδωσε το στίγμα ο επικεφαλής του EuroWorking Group Τόμας Βίζερ λέγοντας προ ημερών ότι οι εξελίξεις στις ιδιωτικοποιήσεις «δεν είναι ενθαρρυντικές» και ότι οι μεταρρυθμίσεις στην ενέργεια «μένουν στα χαρτιά». Τη σκυτάλη πήρε από το Φόρουμ των Δελφών υψηλόβαθμος οικονομικός παράγοντας με εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις, επισημαίνοντας εμφατικά ότι «αν δεν γίνουν οι ιδιωτικοποιήσεις, θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα γιατί είναι στο πρόγραμμα, τα έσοδά τους έχουν ποσοτικοποιηθεί, άρα αν δεν επιτευχθούν, τα κεφάλαια αυτά θα πρέπει να εξοικονομηθούν από άλλα μέτρα».
Σειρά ήταν χθες του επιτρόπου Πιερ Μοσκοβισί που απαντώντας σε ερώτηση της ευρωβουλευτού Μαρίας Σπυράκη κάλεσε την Αθήνα να προχωρήσει άμεσα στην επανέναρξη αποκρατικοποίησης για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ.
Ο ΣΤΟΧΟΣ. Σημειωτέον ότι για την περίοδο 2016-2018 ο μνημονιακός στόχος μιλά για έσοδα 5,8 δισ. ευρώ, εκ των οποίων ώς σήμερα έχουν εισπραχθεί μόλις τα περσινά 499 εκατ. ευρώ, αφού πολλές ιδιωτικοποιήσεις παραμένουν ανοικτές, παρότι οι διαγωνισμοί έχουν ολοκληρωθεί. Τέτοια, για παράδειγμα, είναι η εμβληματική περίπτωση των 14 αεροδρομίων, όπου, παρότι στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται το τέλος Μαρτίου ως χρόνος παράδοσης στον επενδυτή, δεν αποκλείεται τελικά να πιάσουμε τον Απρίλιο. Εκκρεμεί ακόμη η στελέχωση των αερολιμένων με υπηρεσίες πρώτων βοηθειών.
Η ΑΛΛΑΓΗ. Εάν υπάρχει κάποια βασική αλλαγή στο πρόγραμμα, αυτή είναι ότι έχει συμπεριληφθεί η πώληση του στρατηγικής σημασίας λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, όπως και το ότι δίνεται έμφαση στο πακέτο μαρίνες (Πύλου, Αλίμου, Χίου, Αρετσού, Μυκόνου), που επίσης θα επιχειρηθεί να τρέξουν.