Να αναδιαρθρώσει τις δύο μεγάλες εταιρείες, την PSA που ελέγχει την Peugeot και τη Citroën αλλά και την Opel που εξαγόρασε έναντι 2,2 δισ. ευρώ από την General Motors, χωρίς απολύσεις προσωπικού και κλείσιμο εργοστασίων, είναι το μεγάλο στοίχημα του Κάρλος Ταβάρες. Το αφεντικό της PSA υποσχέθηκε να κάνει ό,τι μπορεί για να πετύχει τους στόχους αυτούς, τώρα που η εταιρεία του μετά την εξαγορά της Opel είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη μετά τον όμιλο Volkswagen. Με το ντιλ αυτό ουσιαστικά αλλάζει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Ηδη οι πιέσεις από τη Βρετανία όπου εδρεύει η θυγατρική της Opel, η Vauxhall, τη Γερμανία και τη Γαλλία για να σωθούν οι θέσεις εργασίας είναι μεγάλες. Ο Ταβάρες από την πλευρά του έκανε λόγο για τη δημιουργία αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι «πρωταθλήτρια στην Ευρώπη», όπως τη χαρακτήρισε. Η μείωση δαπανών από τις εταιρείες μετά την εξαγορά αναμένεται να ανέλθει σε 1,7 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Η Opel/Vauxhall πούλησε πέρυσι στην Ευρώπη 1,16 εκατ. αυτοκίνητα. Πρόκειται για αύξηση 4,1%, που της δίνει μερίδιο αγοράς 5,7%. Περίπου οι μισοί από τους 38.000 εργαζομένους της Opel βρίσκονται στη Γερμανία. Η Vauxhall απασχολεί περίπου 4.500 εργαζομένους σε δύο εργοστάσια στη Βρετανία και άλλα 20.000 άτομα σε εκθέσεις της εταιρείας. Ο όμιλος PSA απασχολεί σε όλο τον κόσμο πάνω από 172.000 άτομα.

Με το ντιλ αυτό η PSA επιδιώκει να ενισχύσει τη θέση της στην πολύ ανταγωνιστική αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, χτυπώντας στα ίσια τη Volkswagen. Η General Motors αγόρασε μερίδιο στην Opel το 1929, όταν η εταιρεία ήταν η μεγαλύτερη στη Γερμανία. Τα τελευταία είκοσι χρόνια η GM κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να ενισχύσει τη γερμανική εταιρεία, η οποία κατέγραφε απώλειες. Η Opel και η Vauxhall θα ήταν κερδοφόρες πέρυσι εάν δεν είχε συμβεί το Brexit, σύμφωνα με την επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας Μέρι Μπάρα. Η GM απέσυρε το 2013 από την Ευρώπη και τη Chevrolet, γυρίζοντας πλέον ουσιαστικά την πλάτη στη Γηραιά Ηπειρο.