Η μόδα μάς προκαλεί να δούμε τον κόσμο πολιτικά. Προσπαθεί να μας ανοίξει τα μάτια προς την κατεύθυνση του άλλου. Να μας δείξει ότι αυτό που μας κρατά ακόμη στην τροχιά του πολιτισμένου μας εαυτού είναι η τήρηση ενός ανοιχτού συστήματος υποδοχής όλων των τάσεων, όλων των φύλων, όλων των αποχρώσεων της επιδερμίδας. Ο ρόλος του σχεδιαστή σήμερα δεν είναι να εκτιμήσει την ένταση της διαφάνειας στις στρώσεις μουσελίνας, τα εκατοστά γυμνής επιδερμίδας που θα αποκαλύψει ένα δερμάτινο μίνι φόρεμα. Δεν αρκεί να επιλέξει μια γκάμα αποχρώσεων από το μοβ της γλαδιόλας έως το κίτρινο της άγουρης σάρκας του μάνγκο για να αναδειχθεί σε «ιδιοφυή, μοντέρνο δημιουργό». Αυτές οι εκφορές συμπερασματικών προτάσεων ανήκουν σε μια απλουστευτική, παλιομοδίτικη οπτική της μόδας. Την οποία χρησιμοποιούν όλοι εκείνοι που φοράνε τη μόδα για να υπερτονίσουν στον περίγυρό τους τα σημεία υπεροχής τους στην οικονομική και επαγγελματική ιεραρχία. Καθώς η Μαρίν Λεπέν, η ακροδεξιά υποψήφια για τη γαλλική προεδρία, πολιορκεί με τη σειρά της τις δημοκρατικές επάλξεις της ευρωπαϊκής πολιτικής, οι σχεδιαστές που συμμετείχαν στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι είπαν και έδειξαν ότι η μόδα του ερχόμενου χειμώνα ή θα είναι πολιτική χειρονομία ή δεν θα υπάρξει διόλου.

Οι συλλογές τους, οι δηλώσεις τους, τα σόου τους, ακόμη και η διαδικασία επιλογής των μοντέλων τους πυροδότησαν μια αλληλουχία γεγονότων που ανέτρεψε τη συνηθισμένη λαμπερή μονοτονία των σόου και των πάρτι που ακολουθούν τις παρουσιάσεις των συλλογών. Στον οίκο Balenciaga τα φώτα έσβησαν για τρεις ώρες και γύρω στα 150 μοντέλα βρέθηκαν κλειδωμένα σε έναν σκοτεινό διάδρομο περιμένοντας το φως και τους αυστηρούς κριτές τους, οι οποίοι είχαν βγει να γευματίσουν. Ο οίκος Lanvin έστειλε ειδοποίηση στα πρακτορεία μοντέλων που φέρνουν στο Παρίσι όλες τις εκδοχές όψεων της μοντέρνας κατά προτίμηση αλλόκοτης ομορφιάς ότι δεν ενδιαφέρεται για μαύρα μοντέλα.

Ακολούθησαν ρεπορτάζ κοινωνικής ευαισθησίας γύρω από το επάγγελμα μοντέλο και τη ρατσιστική συμπεριφορά όσων εργάζονται στο κλειστό σύστημα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της μόδας. Ωστόσο, το εξώφυλλο της γαλλικής «Vogue» αυτού του μήνα, που το βλέπουν στα περίπτερα της πόλης και οι πολυάριθμοι επισκέπτες της Εβδομάδας Μόδας, φιλοξενούσε το διεμφυλικό μοντέλο από τη Βραζιλία Βαλεντίνα Σαμπάιο.

«Οι τελετές αφορούν ομάδες οι οποίες συμφωνούν μεταξύ τους για κώδικες συμπεριφοράς και τους υπηρετούν συλλογικά. Βλέπω τα σόου της μόδας ως σύγχρονες τελετές. Ας τις θεωρήσουμε λοιπόν την πιο θετική μας πράξη, καθώς αναδεικνύουν τα ρούχα ως υπενθύμιση της καλύτερης πλευράς του εαυτού μας» είπε ο αμερικανός σχεδιαστής Ρικ Οουενς για την ιδέα του να παρουσιάσει τη δική του σύγχρονη τελετουργία περάσματος. Προς μια κοινότητα της οποίας τα μέλη μοιράζονται τη σημασία του νοήματος και του νήματος της ζωής. Ο Ρικ Οουενς έστεψε τις γυναίκες με μίτρες φτιαγμένες από μανίκια κολεγιακής μπλούζας, τυλιγμένες γύρω από τα πρόσωπά τους. Το σώμα τους επίσης το έντυσε δένοντας παπλώματα και μάλλινα καλύμματα και έφτιαξε τελετουργικούς μανδύες από καμβά με δερμάτινα μπαλώματα.