Με στόχο την ανάδειξη αναδόχου τον προσεχή Ιούνιο, προχωρά ο διαγωνισμός για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης, αρχικού προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός εισήλθε στη δεύτερη φάση, δηλαδή στην αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς που κατέθεσε η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ και της ινδικής GMR (διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Ινδία).

Η προσφορά θεωρήθηκε πλήρης, αφού ελέγχθηκαν στο πρώτο στάδιο τα πιστοποιητικά, οι εγγυητικές επιστολές, τα πτυχία κ.λπ. που κατέθεσε η εταιρεία. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού θα αξιολογηθούν τα τεχνικά στοιχεία. Στο τρίτο στάδιο θα ανοιχτεί η οικονομική προσφορά οπότε εκεί θα φανεί πώς θα καταλήξει ο διαγωνισμός.

Η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την GMR που ήταν και η μοναδική η οποία συμμετείχε στον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών, κατέθεσε τα στοιχεία στο τέλος Οκτωβρίου και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα σε τρεις έως τέσσερις εβδομάδες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η τεχνική προσφορά.

Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να μη δώσει νέα αναβολή (ο διαγωνισμός αναβαλλόταν επί χρόνια) παρά τις ισχυρές πιέσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, δέχθηκε τόσο από τον γαλλικό όμιλο Vinci όσο και από κινεζικούς ομίλους.

Ειδικά οι Γάλλοι πίεζαν μέχρι και την τελευταία στιγμή για την ακύρωση του διαγωνισμού, στον οποίο θα συμμετείχαν σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ινδοί έχουν μικρό ποσοστό (περί το 10%) στην κοινοπραξία που θα αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του αεροδρομίου, αλλά θα έχουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία.