Στο κυνήγι της προσφοράς για να τα βγάλουν πέρα έχουν επιδοθεί τα ελληνικά νοικοκυριά το τελευταίο διάστημα.
Ο ένας στους δυο καταναλωτές κυνηγά συστηματικά τις προσφορές, ενώ περισσότεροι από έξι στους δέκα Ελληνες επιλέγουν τα καταστήματα για τις αγορές τους με βάση το κριτήριο των προσφορών, την ίδια στιγμή που το 80% του συνόλου κυνηγά ενεργά πλέον τις ευκαιρίες μέσα από έξυπνες αγορές για να καλύψει ακόμα και βασικές του ανάγκες.

Η μείωση των εισοδημάτων των ελληνικών νοικοκυριών αλλά και η υπερφορολόγηση έχουν ως επίπτωση τη συρρίκνωση του τζίρου των καταστημάτων, με αποτέλεσμα και οι ίδιες οι επιχειρήσεις να ενισχύουν την πολιτική των προσφορών τους με σκοπό να διατηρήσουν τα μερίδιά τους ή ακόμα και να «κλέψουν» πελάτες από τους ανταγωνιστές τους.

Αυτό δείχνει έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγάθων (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά και σύμφωνα με την οποία η εξοικονόμηση από τις προσφορές και τις εκπτώσεις των μεγάλων σουπερμάρκετ υπολογίζονται σε 375 ευρώ τον χρόνο για ένα νοικοκυριό με μέση κατανάλωση.

Είναι ενδεικτικό ότι το 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών, κουπονιών και δωροεπιταγών που προσφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και οι προμηθευτές προϊόντων. Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι ότι σχεδόν το 1/4 του συνόλου των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του, το 28% έως 10%, ενώ το 32% πάνω από 10% και μόλις 1 στους 10 δεν εξοικονομεί τίποτα από τις αγορές του.

Πρακτικά, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η μηνιαία συνολική αξία όλων των ενεργειών προσφοράς από τις επιχειρήσεις αντιστοιχεί σε μέσο εβδομαδιαίο όφελος 7 ευρώ, 30 ευρώ μηνιαίως και 375 ευρώ ετησίως. Μάλιστα, δεδομένης της σημαντικής μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη σουπερμάρκετ, το όφελος που προκύπτει είναι ιδιαιτέρως σημαντικό.

Η ανάγκη για εξοικονόμηση χρημάτων από την πλευρά των νοικοκυριών τα οδηγεί ώστε τουλάχιστον δύο στις πέντε επισκέψεις στο σουπερμάρκετ να έχουν την αφετηρία τους σε κάποια προσφορά, κάτι το οποίο, με δεδομένο ότι ο μέσος Ελληνας επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 4,5 φορές ανά εβδομάδα, σημαίνει ότι τις δυο φορές αφιερώνει τον χρόνο του στο κυνήγι των προσφορών.

Μάλιστα, το 63% δηλώνει ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος επιλογής για αλυσίδες σουπερμάρκετ, ενώ το 48% παραδέχεται ότι είναι πιθανό να αλλάξει τη διατροφή του αν βρει καλές προσφόρες σε κάτι άλλο και το 74% ότι τα σουπερμάρκετ διαθέτουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με άλλα εμπορικά καταστήματα.