Μάλιστα η πρόεδρος της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Σεσίλια Βίκστρομ δήλωσε ότι «έχει ζητηθεί η διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας», προσθέτοντας ότι «όλα τα θέματα που θίγoνται στην αναφορά της ΟΣΥΠΑ θα πρέπει να εξεταστούν και από τις αρμόδιες Επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».
Σύμφωνα με κοινοτικές πηγές, πρόκειται για σταθερή διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές εκτιμούσαν πως «η διαδικασία αυτή δεν πρόκειται να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα ή καθυστέρηση στην παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων».
Ωστόσο, άλλες πηγές της ΕΕ δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να «υπάρξουν εκπλήξεις πρώτης γραμμής», καθώς οι καταγγελίες της ΟΣΥΠΑ αφορούν και υπό παραχώρηση αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Χανίων, Σκιάθου), στα οποία βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη έργα του ελληνικού Δημοσίου, συνολικού ύψους 375 εκατ. ευρώ, για τα οποία η Ελλάδα έχει λάβει κοινοτικές επιδοτήσεις.
Οπως χαρακτηριστικά τόνιζαν, βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας τα δημόσια έργα που υλοποιούνται με κονδύλια της ΕΕ «δεν επιτρέπεται να ιδιωτικοποιηθούν για ορισμένο χρονικό διάστημα από την ολοκλήρωσή τους καθώς κάτι τέτοιο θα ισοδυναμούσε με προνομιακή χρηματοδότηση ιδιωτικών επιχειρήσεων».
Σε κάθε περίπτωση, η συνέχεια της όλης υπόθεσης των 14 αεροδρομίων αναμένεται με ενδιαφέρον.