Την υιοθέτηση των «βιωματικών ποινών» για όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, εξετάζει τώρα το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με τον υφυπουργό Νίκο Μαυραγάνης.
Στο πλαίσιο ημερίδας που διοργανώθηκε την Τρίτη από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», με θέμα “Πολιτεία και Πολίτες: Συνέργια για την πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων”, ο υφυπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το υπουργείο εξετάζει την υιοθέτηση της έκτισης βιωματικών ποινών για τους οδηγούς που προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, σε υπηρεσίες όπως είναι τα νοσηλευτικά ιδρύματα.
«Με αυτό τον τρόπο, ο παραβάτης θα συνειδητοποιεί τί προκάλεσε, θα παραδειγματίζεται», υποστήριξε ο κ. Μαυραγάνης, σημειώνοντας ωστόσο πως ύψιστη προτεραιότητα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αποτελεί η κατάλληλη ενημέρωση και παιδεία.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως ο ίδιος είπε, θα ξεκινήσει η εφαρμογή της διαδικτυακής πλατφόρμας e-drive academy, καθώς και άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Επίσης, υφυπουργός Μεταφορών, σχολίασε αρνητικά την έλλειψη καμερών παρακολούθησης ταχύτητας στις εθνικές οδούς, λόγω της έλλειψης διαθέσιμων κονδυλίων, ζητώντας τη συνδρομή των εταιρειών παραχώρησης.
Tροχαία: Στην Ελλάδα 2 άνθρωποι χάνουν καθημερινά τη ζωή τους στο δρόμο
Την πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως αποτελούν τα τροχαία δυστυχήματα σε ηλικίες μεταξύ 15-29 ετών, τη δεύτερη μεταξύ 5-14 ετών και την τρίτη μεταξύ 30-44 ετών, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αργύρης Περουλάκης, που τόνισε πως επιδίωξη της ΕΕ είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2020.
Σε ότι αφορά το διάστημα 2005 -2014, ο αριθμός των τροχαίων θανάτων στην ΕΕ μειώθηκε περισσότερο από 50% στις ηλικίες μεταξύ 10-34 χρονών και αυξήθηκε για τους ηλικιωμένους άνω των 85 ετών.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, δυο άνθρωποι χάνουν κάθε μέρα τη ζωή τους στο δρόμο, ενώ άλλοι τρεις μένουν με μόνιμη αναπηρία. Κατά την περίοδο 2004-2014 συνολικά 14.665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο και 19.164 τραυματίστηκαν σοβαρά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αργύρης Περουλάκης, το παγκόσμιο κόστος των τροχαίων υπολογίζεται σε περίπου 518 δισεκατομμύρια δολάρια (WHO). Στην Eυρώπη για κάθε 1 άτομο που σκοτώνεται 7 άτομα θα χρειαστούν ιατρική φροντίδα (ΕU), ενώ στην Ελλάδα το ετήσιο εθνικό κόστος των τροχαίων δυστυχημάτων εκτιμάται μεταξύ 1,5% και 4,0% του Α.Ε.Π, δηλαδή περίπου 3,41 δισ. ευρώ (H.I.T.E.).
Τα προβλήματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας, όπως ανέφερε ο κ. Περουλάκης είναι κοινά σε όλες τις χώρες της Ε.Ε, γι αυτό και η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να βοηθήσει τις κυβερνήσεις των κρατών μελών να συνεργάζονται μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν στοιχεία.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού, συμπλήρωσε, θα επιδιωχθεί η λήψη των εξής μέτρων: εθνική συνεργασία, ανταλλαγή υποδειγματικών πρακτικών, έρευνα και μελέτες, εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού και σε ορισμένες περιπτώσεις, θέσπιση ρυθμίσεων.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, με αφορμή την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, αναφέρθηκε στις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στην Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα, για τη σωστή ενημέρωση και πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων που αποτελούν μάστιγα για την κοινωνία μας.
Με κεντρικό μήνυμα «Υπεύθυνη οδήγηση σημαίνει σεβασμός στη ζωή!», φέτος δίνεται προτεραιότητα στην ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής, στην υπεύθυνη οδήγηση και στην ενίσχυση της ευγένειας στους ελληνικούς δρόμους. Αυτό θα επιδιωχθεί, μέσα από πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση στην Οδική Ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου: μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, πολιτών και εκπροσώπων φορέων.
Στόχος, όπως είπε, είναι η ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, αλλά και των βασικών διαμορφωτών γνώμης, όπως και «στην ανάγκη μιας συστηματικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης του προβλήματος των τροχαίων συγκρούσεων στη χώρα μας, προκειμένου να επιτευχθεί δραστική μείωση στο θλιβερό κόστος σε ανθρώπινες ζωές».