Την κυριαρχία τους στη θαλάσσια μεταφορική αλυσίδα επιβεβαιώνουν για μια ακόμη φορά τα ασιατικά λιμάνια, έχοντας εννέα θέσεις στο top 10 των container terminal παγκοσμίως για το 2016.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alpha Liner, το λιμάνι του Πειραιά κερδίζει πέντε θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη ανεβαίνοντας στην 38η θέση από την 43η θέση το 2015.
Δύο ισπανικά λιμάνια βρίσκονται στην κορυφή των μεσογειακών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων για το 2016. Το λιμάνι του Αλχεθίρας είναι το πρώτο container terminal με 4,76 εκατ. teu, ενώ δεύτερο είναι αυτό της Βαλένθια με 4,72 εκατ. teu. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Πειραιάς με 3,67 εκατ. teu.
Όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, σε ό,τι αφορά το επιχειρησιακό κομμάτι, η συμφωνία με τη νέα μεγάλη συμμαχία «The Alliance» θεωρείται ότι έχει κλείσει και μένουν μόνο οι υπογραφές.
Η συγκεκριμένη συμφωνία εξασφαλίζει στον Πειραιά 700.000 teu ετησίως, ενώ το λιμάνι θα ενισχυθεί περαιτέρω και από τα services της δεύτερης μεγαλύτερης συμμαχίας στον κόσμο, στην οποία μετέχει και η Cosco, της «Ocean Alliance».
Σημειώνεται ότι από τις «καραμπόλες» που θα γίνουν με τις αλλαγές δρομολογίων, λόγω της δημιουργίας των τριών πολύ μεγάλων συμμαχιών, το λιμάνι του Πειραιά θα βγει κερδισμένο.