Από το «Αδωξοι Μπάσταρδη» (2009) στο «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» (2011) και από εκεί στο «Η ζωή της Αντέλ» του 2014, όπου και βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στις Κάννες. Προσθέστε «Ξενοδοχείο Grand Budapest» και, φυσικά, «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου και μην ξεχνάτε πως υπήρξε και Bond girl στο «Spectre». Πόσο περισσότερα να καταφέρει σήμερα μια νεαρή ηθοποιός; Η Λεά Σεντού κάθεται απέναντί μου με ένα κόκκινο φόρεμα, ελαφρώς κουρασμένη και εμφανώς έγκυος. Βρισκόμαστε στο Φεστιβάλ του Λονδίνου τον περασμένο Οκτώβριο. Εχω μόλις 20 λεπτά μαζί της και το πρωί της ίδιας μέρας έχω απολαύσει την εκπληκτική της ερμηνεία στη νέα ταινία του Ξαβιέ Ντολάν «Ακριβώς το τέλος του κόσμου».

Στο φιλµ ενσαρκώνετε το νεότερο µέλος της οικογένειας. Είστε επίσης η νεότερη ανάµεσα στους ηθοποιούς του φιλµ.
Ναι, αλλά ο Ξαβιέ είναι ακόμα νεότερος από μένα (γέλια).

Σωστά. Πώς ήταν η συνεργασία σας μαζί του;
Ο Ξαβιέ δεν λέει πολλά, περισσότερο παρατηρεί. Μιλήσαμε για τον χαρακτήρα, αλλά την ίδια περίοδο γύριζα το «Spectre» (τον τελευταίο Τζέιμς Μποντ δηλαδή) και έπρεπε να πηγαινοέρχομαι διαρκώς από το ένα σετ στο άλλο, από το Μόντρεαλ στο Λονδίνο. Μετά η παραγωγή του Μποντ μεταφέρθηκε στο Μαρόκο!
Πώς περάσατε ως Bond girl;
Υπέροχα. Γνωρίζω πως πολλές γυναίκες σήμερα έχουν πρόβλημα με αυτό, αλλά προς Θεού, δεν πιστεύω πως όλα υπόκεινται σε αλλαγές! Ακούω τώρα πως «σπρώχνουν» την ιδέα ενός θηλυκού Μποντ. Δεν καταλαβαίνω γιατί –ειδικά σήμερα που οι γυναίκες στις ταινίες του είναι τόσο δυναμικές! Ας μείνει άνδρας ο Μποντ, δεν χάλασε ο κόσμος, δεν εξαρτάται από αυτό η ισότητα των δύο φύλων. Δεν πρόλαβα φυσικά να κάνω τέτοιες κουβέντες στο σετ. Τη μια μέρα ήμουν στο Λονδίνο, την άλλη στο Μόντρεαλ, φαντάζεστε την κούραση, υποθέτω. Ηταν δύσκολο να βρεθούν κάποιες έξτρα μέρες για να δουλέψω περισσότερο τον χαρακτήρα. Ο,τι βλέπετε στην οθόνη συνέβαινε εκείνη τη μέρα, χάρη στη βοήθεια των συνεργατών μου. Δεν λέω, είχε ενδιαφέρον, αλλά την επόμενη φορά θα προτιμήσω να δουλέψω αποκλειστικά σε ένα φιλμ. Ενα τη φορά. Αλλά ήθελα πολύ να κάνω αυτό το φιλμ με τον Ξαβιέ. Ημουν αποφασισμένη.

Πολύ σκληρό πρόγραμμα. Προτιμάτε να δουλεύετε σε μια ανεξάρτητη παραγωγή ή σε κάτι τόσο ογκώδες;
Μερικές φορές, όταν το πρόγραμμα είναι πολύ σκληρό, μπορείς να αγγίξεις μια κάποιου είδους ελευθερία. Αλλά μου αρέσουν και οι δυο συνθήκες. Οταν δουλεύεις σε μια μεγάλη παραγωγή, δεν χρειάζεται να προσπαθείς για τα πάντα, υπάρχει μια κάποια άνεση. Από την άλλη, σε μια μικρή, ανεξάρτητη παραγωγή ξέρεις πως ο κόπος σου πιάνει τόπο. Δεν είμαι κορίτσι των ανέσεων, αντέχω και στα δύσκολα (γέλια).

Απολαμβάνετε τις προκλήσεις; Τις αλλαγές;
Τις προκλήσεις, ναι. Αλλά όσο περισσότερο ανακαλύπτω τον εαυτό μου τόσο λιγότερο προτιμώ τις αλλαγές. Μεγαλώνω, λέτε; Το σίγουρο είναι πως ξέρω ποια είμαι τώρα. Ξέρω τι μου αρέσει, πού αισθάνομαι άνετα.

Περιμένετε παιδί σε λίγους μήνες από τώρα. Τι σας προβληματίζει περισσότερο;
Σκέφτομαι τους γονείς μου πολύ τώρα με την εγκυμοσύνη. Τα παραδείγματα που πήρα από αυτούς, τα θετικά και τα αρνητικά. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα αργήσουμε να δούμε ταινίες μαζί (γέλια). Περισσότερο με απασχολεί η εκπαίδευσή του, να σας πω την αλήθεια. Δεν έχω ακόμα αποφασίσει ποια κατεύθυνση να επιλέξω, αλλά τίποτα δεν με προβληματίζει περισσότερο αυτή τη στιγμή. Οσο για το σινεμά, δεν είμαι σίγουρη για τη μετέπειτα καριέρα μου. Ζούμε σε διαφορετικούς καιρούς και νομίζω πως είναι πλέον εφικτό να έχεις οικογένεια αλλά και να εργάζεσαι παράλληλα. Βλέπω τη Μόνικα Μπελούτσι: είναι μια εξαιρετική μητέρα, της βγάζω το καπέλο σ’ αυτό. Ούτε νομίζω πως έχει εγκαταλείψει την καριέρα της!
Κι αν το παιδί σας επιλέξει την υποκριτική;
Τι να σας πω, θα προτιμούσα να διαλέξει κάτι άλλο… Φυσικά, οι τελικές αποφάσεις θα είναι δικές του. Ολη μου η οικογένεια είχε, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, μια κάποια σύνδεση με τις σόουμπιζνες. Θα είχε ενδιαφέρον αν κάποιος από εμάς επέλεγε κάτι διαφορετικό.
Το καστ του «Τέλους του κόσμου» αποτελείται από την αφρόκρεμα της γαλλικής κινηματογραφίας…
Είναι όλοι τους πολύ ταλαντούχοι και πολύ διαφορετικοί. Ηταν ένα παζλ του γαλλικού σινεμά για μένα, αλλά ο Ξαβιέ ήξερε πώς να κρατήσει τις ισορροπίες και πώς να διαχειριστεί τις ενέργειές μας. Σίγουρα κρατάς και μερικά υποκριτικά tips από τον καθένα, αλλά ξέρετε, το σημαντικότερο επίτευγμά μου σ’ αυτήν τη δουλειά δεν είναι πως έγινα καλύτερη ηθοποιός αλλά το ότι παρέμεινα σωστή ως άνθρωπος. Είναι τόσο εύκολο να χάσεις τον εαυτό σου εδώ. Δεν ήθελα πάντα να γίνω ηθοποιός, ξέρετε. Ηρθε αργά αυτή η απόφαση.
Πότε ακριβώς;
Στα 19 μου χρόνια. Ηταν σαν να συμπληρώθηκε ένα παζλ μέσα μου όταν το έκανα. Είχα την πρόσβαση (σ.σ.: η Λεά είναι η εγγονή του Ζερόμ Σεντού, διευθυντή της πανίσχυρης κινηματογραφικής εταιρείας Pathe), αλλά αποφάσισα να βρω έναν ατζέντη και να διεκδικήσω μόνη μου μια θέση στον χώρο. Είναι επίσης μια καλή διαφυγή από οτιδήποτε τοξικό, κοινωνικά μιλώντας. Ακόμα, μέσα από τη δουλειά μου στο σινεμά έμαθα την πειθαρχία. Και αυτό μου έκανε καλό, σχεδόν στα πάντα. Αν και πού και πού αργώ στα γυρίσματα. Αλλά είμαι καλύτερη συνεργάτρια τώρα, καλύτερη από ποτέ.
(Ανοίγει η πόρτα και η ατζέντισσα της ηθοποιού μάς ενημερώνει πως ο χρόνος μας έχει τελειώσει. Πάω να σηκώσω το κινητό μου, που ηχογραφεί ακόμα την κουβέντα, και η Λεά παρατηρεί το screensaver: μια φωτογραφία της κόρης μου.)

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.
Παρακαλώ. Κόρη σας είναι η μικρή στη φωτογραφία;
Ναι. Κορίτσι περιμένετε εσείς;
Αγόρι περιμένω, αλλά μην το γράψετε! Τουλάχιστον όχι μέχρι να γεννήσω! (Γέννησε τον Ιανουάριο.)