Είναι δικά του λόγια από τη συνέντευξη στον μουσικό παραγωγό και κριτικό της ροκ μουσικής Μπιλ Φλάναγκαν, που δημοσιεύεται στην προσωπική ιστοσελίδα του Μεγάλου Μπομπ. Εχουν περάσει μάλιστα δύο χρόνια από την τελευταία συνέντευξή του. Και τώρα, με την ευκαιρία της κυκλοφορίας του τριπλού νέου του άλμπουμ «Triplicate» (πρώτη του δουλειά μετά τη βράβευσή του με Νομπέλ Λογοτεχνίας τον περασμένο Οκτώβριο) που βγαίνει στις 31 του μήνα, έδωσε εκτενή συνέντευξη στον Φλάναγκαν.
Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις έχουν τη δική τους σημασία.
Η ερμηνεία αυτών των τραγουδιών σάς έμαθε κάτι που δεν γνωρίζατε ήδη;
Τα τραγούδια αυτά ακούγονταν παντού έως και τη δεκαετία του ’60. Τώρα που έχουν εκλείψει, το άκουσμά τους σημαίνει κάτι παραπάνω για εσάς;
Με ποιον τρόπο τα προσεγγίζετε φωνητικά; Μήπως όπως ο ηθοποιός επιλέγει να παίξει έναν ρόλο;
Τότε που ήσασταν παιδί το ροκ εν ρολ σάς φαινόταν ως κάτι νέο ή ήταν προέκταση εκείνου που ήδη συνέβαινε;
Το ροκ εν ρολ ήταν πράγματι η προέκταση εκείνου που υπήρχε. Δηλαδή οι μεγάλες ορχήστρες των Ρέι Νομπλ, Γουίλ Μπράντλεϊ, Γκλεν Μίλερ. Ακουγα τη μουσική τους πριν ακούσω τον Ελβις Πρίσλεϊ. Αλλά το ροκ εν ρολ ήταν υψηλή ενέργεια, εκρηκτική και απότομη. Ηταν η μουσική που σαν σκελετός έβγαινε από το σκοτάδι, ταίριαξε στην πυρηνική εποχή και οι καλλιτέχνες ήταν σαν τα αστέρια που έμοιαζαν με μυστηριώδεις θεούς. Το rythm and blues, η κάντρι και η γουέστερν, τα μπλούγκρας και τα γκόσπελς βρίσκονταν ήδη εκεί. Ηταν όμως περιθωριοποιημένα. Σπουδαία αλλά όχι επικίνδυνα. Το ροκ εν ρολ ήταν ένα επικίνδυνο όπλο, επιχρωμιωμένο και εκπυρσοκροτούσε όπως η ταχύτητα του φωτός αντανακλώντας την εποχή του, ιδιαίτερα την παρουσία της ατομικής βόμβας που πριν από λίγα χρόνια είχε συμβεί. Εκείνο τον καιρό ο κόσμος φοβόταν το τέλος του χρόνου. Η μεγάλη αναμέτρηση του καπιταλισμού και του κομμουνισμού φαινόταν στον ορίζοντα. Το ροκ εν ρολ σε έκανε να ξεχνάς τον φόβο ρίχνοντας κάτω τα εμπόδια που είχαν υψώσει η θρησκεία, η ιδεολογία και τα φυλετικά ζητήματα. Ζούσαμε κάτω από ένα νέφος θανάτου, ο αέρας ήταν ραδιενεργός. Δεν υπήρχε αύριο, οποιαδήποτε μέρα μπορεί να ήταν η τελευταία, η ζωή δεν άξιζε μία. Αυτή ήταν η αίσθηση της εποχής και δεν υπερβάλλω.