Ως «εξαιρετική χρονιά», που έδωσε την ευκαιρία στις εταιρείες να καλύψουν μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες που είχαν από τα συνεχή, μετά το 2009, ζημιογόνα αποτελέσματα, χαρακτηρίζει το 2016 ο Μιχάλης Σακέλλης, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). «Τα αποτελέσματά μας βελτιώθηκαν λόγω της πτώσης της τιμής των καυσίμων (κατά 15%-18%), όχι λόγω αύξησης της επιβατικής κίνησης όπως περιμέναμε – είχαμε οριακή αύξηση, 1%. Δεδομένο είναι πως το μεταφορικό έργο μας καταγράφει συνεχή πτώση, αθροιστικά την περίοδο 2009-2015 χάθηκαν 18,5 εκατ. επιβάτες. Δεν ευελπιστούμε ότι αυτή η διαφορά θα καλυφθεί τα επόμενα χρόνια. Και για το 2017 υπολογίζουμε ότι η κίνηση θα διαμορφωθεί στα περσινά επίπεδα. Μπορεί να έχουμε και μειώσεις 1-1,5%, θα εξαρτηθεί κυρίως από τον εξωτερικό τουρισμό» λέει ο Μιχάλης Σακέλλης.

Αυτή η πτώση της κίνησης, σε συνδυασμό με την αύξηση των καυσίμων, έφερε στις εταιρείες ζημιές που ξεπέρασαν τα 1,2 δισ. ευρώ την περίοδο 2009-2014, ενώ έχουν ακόμα συσσωρευμένα προβλήματα ρευστότητας οι περισσότερες, συμπληρώνει. «Και το 2017, το πρώτο δίμηνο, η τιμή του πετρελαίου ήταν διπλάσια από το αντίστοιχο διάστημα 2015-2016, πράγμα που μας ανησυχεί. Ευελπιστούμε ότι αυτή η ανοδική πορεία των καυσίμων θα ανακοπεί. Διαφορετικά, θα πρέπει να προετοιμαζόμαστε, σε συνεννόηση με το υπουργείο Ναυτιλίας, τι μέτρα θα πάρουμε αν κληθούμε να αντιμετωπίσουμε νέα πετρελαϊκή κρίση. Τα θερινά δρομολόγια, πάντως, θα γίνουν κανονικά, τώρα είναι αδύνατη οποιαδήποτε αύξηση στις τιμές των ναύλων» ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.