Ο Ερντογάν απαγόρευσε την κυκλοφορία του γυναικείου περιοδικού «Elle» στην Τουρκία, για να μη διαφθαρούν τα άσπιλα ήθη των νέων Τούρκων (το πορνό στο τουρκικό Internet πάει σύννεφο), καθώς εδώ σε μας, καθηγητές κάποιας ΕΛΜΕ τα έβαλαν με το «Survivor» διότι οι νέοι πρέπει να διδάσκονται πώς να επιβιώνουν, αλλά μόνο για το κόμμα και μέσα στο κόμμα, ως αφισοκολλητές και υποταχτικοί του τενεκετζή – καθοδηγητή απ’ την Κάτω Τούμπα, δηλαδή αυτό που λέμε «υπέρ του λαού».

Πάνω που φαινόταν ότι τα κομματικά κατηχητικά τέλεψαν και ότι δεν θα ξαναδούμε μακριές, ινδικές φούστες, αξυρισιά στις μασχάλες, αμπέχονο, σανδάλια, απλυσιά και ερωτικές σχέσεις μόνο με συντρόφους –αλλιώς πήγαινες σε κομματικό δικαστήριο α λα Φαράκο -, πάνω που φαινόταν ότι το σχετικό κατηχητικό ήταν παρελθόν, ήρθε το «Survivor» να μας θυμίσει πως όλα τα πράγματα πεθαίνουν πολλά χρόνια μετά τον θάνατό τους και πως η καλογηρική μάλλον είναι σύμφυτη με τη γραφικότητα της ιδεοληψίας. Πρωτοποριακά πράματα –οπότε οι εν λόγω καθηγητές ίσως οφείλουν να ζητήσουν από τους νέους που βλέπουν «Survivor» να κάνουν την αυτοκριτική τους βλέποντας αποκλειστικά στην ΕΡΤ, επί έναν μήνα και κάθε μέρα επί δύο ώρες, την ίδρυση του μουσείου για τον Μπελογιάννη σε διαρκείς επαναλήψεις, κρατώντας ένα κόκκινο γαρίφαλο.

Κατά συνέπεια είναι επίσης αντιδραστικό να βλέπουν οι μαθητές «Game of Thrones» ή «House of Cards», διότι κι εκεί θα δούνε τον προσωπικό αγώνα των ιμπεριαλιστών για επιβίωση και εξουσία –όπως αντενδείκνυται να παρακολουθούν και τις εκπομπές – διαγωνισμούς για το τραγούδι, διότι κι αυτές καλλιεργούν τον ανταγωνισμό, το «εγώ» και την αριστεία. Ισως οι καθηγητές αυτοί θα προτιμούσαν έναν συνδυασμό «Survivor» και «Game of Thrones» σε μια διδακτική τηλεοπτική σειρά που να δείχνει τον εσωτερικό αγώνα για την επιβίωση και την εξουσία επί Λένιν και Στάλιν: τις δίκες του ’38, την εξαφάνιση όλης της γενιάς των πρώτων Μπολσεβίκων, τις εκτελέσεις και τα γκούλαγκ πέντε αστέρων όπου αναμορφώνονταν και ξαναγίνονταν χρήσιμοι άνθρωποι οι προδότες του λαού. Αυτό πράγματι είναι μια λαμπρή, συναρπαστική σεναριακή ιδέα επιβίωσης, μπροστά στην οποία οι παίκτες του σημερινού «Survivor» θα φάνταζαν σαν φλώροι, σαν αθώα σκυλάκια του καναπέ.

Λογική προέκταση είναι πως όλα τα κανάλια πρέπει να κλείσουν, εκτός αν μεταδίδουν συνέχεια τον «Τσαπάγεφ», ή τσέχικο κινηματογράφο του ’60, με θετικούς – επαναστατικούς ήρωες, σταχανοβίτες, στο πλαίσιο του ένδοξου σοσιαλιστικού ρεαλισμού. Το μόνο πρόβλημα είναι πως αν συμβεί αυτό θα σταματήσει και η εκπομπή της Μενεγάκη, κάτι που θα προκαλέσει αβάσταχτη θλίψη στον θερμόαιμο σ. Καρανίκα ο οποίος ενδέχεται να προχωρήσει ακόμα και στην έσχατη, απονενοημένη αντιεπαναστατική πράξη, δηλαδή να φαρμακωθεί ή να κόψει τις φλέβες του με το κόκαλο των παπουτσιών. (To χειρότερο είναι πως έτσι θα μείνει η κυβέρνηση χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό.)

Σε συνδυασμό, όμως, με τους καθηγητές που αποτρέπουν τους μαθητές να βλέπουν το «Survivor», διαφημίζοντάς το έτσι με τον καλύτερο τρόπο (πάντα οι μαθητές κάνουν το αντίθετο), εμφανίστηκαν και άλλοι διδάχοι του Γένους που υποστηρίζουν μιαν ταξική εκδοχή της Επανάστασης του ’21: πως ο Παλαιών Πατρών Γερμανός δεν κήρυξε την εξέγερση και παραθέτουν λεπτομέρειες για το τι είπε και σε ποιον –ενώ εμείς δεν ξέρουμε καν τι έγινε στο Βατοπέδι που συνέβη πρόσφατα, ζούνε όλοι οι μάρτυρες και τα ντοκουμέντα είναι άπειρα και γραπτά, οι λεπτομέρειες και οι μαγνητοφωνημένες καταθέσεις είναι τόμοι ολόκληροι. Αλλά αυτοί, ενώ δεν μπορούμε να βγάλουμε άκρη τι έγινε προχθές με τον Εφραίμ, ξέρουν, ωστόσο, με σιγουριά τι είπε ο Παλαιών Πατρών ψιθυριστά στο αφτί του τάδε πριν από 196 χρόνια, κατέχουν μέχρι και το τι σκεπτόταν ο ιεράρχης, ακόμα και το τι χρώμα τσουράπια φορούσε. Ενώ τον μεγάλο Σηκωμό, λένε, τον έκαναν μόνο οι φτωχοί στα βουνά της Ρούμελης, εμπνευσμένοι από τη Γαλλική Επανάσταση, εφόσον εκεί πάνω στα κατσάβραχα δεν έβοσκαν τα γίδια, παρά διάβαζαν νυχθημερόν Βολταίρο, Μοντεσκιέ και Ρουσό στα γαλλικά, στο πρωτότυπο. Ισως και λίγο Montaigne. Αλλά προφανώς απέφευγαν να αναγνώσουν Μαρκήσιο ντε Σαντ διότι το σεξ δεν τους ενδιέφερε. Ηταν αγνοί αγωνιστές, δεν είχαν ορμές –ο Σηκωμός εδώ έχει άλλη έννοια. Ζούσαν μόνο για να συζητούν τι είχαν πει την προηγουμένη ο Ροβεσπιέρος και ο Σεν Ζιστ, που το μάθαιναν από τα κινητά τους, ου μην και από τα τάμπλετ, προετοιμάζοντας την Επανάσταση.

Ετεροι υποστηρίζουν (ίδια συνταγή) πως η Επανάσταση δεν κερδήθηκε από τους Ελληνες, αλλά μας χάρισαν την ανεξαρτησία οι (κακοί συνήθως, καλοί εν προκειμένω) Αγγλογάλλοι, μετά τη ναυμαχία του Ναυαρίνου –αλλά δεν λένε πως δεν θα υπήρχε καμιά ναυμαχία Ναυαρίνου αν δεν προηγούνταν η Επανάσταση. Ούτε όμως και η Πολωνία, η Βουλγαρία, η Τσεχοσλοβακία, η Ουγγαρία έκαναν επανάσταση, αλλά τους επιβλήθηκε ο «σοσιαλισμός» με το στανιό, έξωθεν, ως «κλύσμα με ψαρόκολλα», που λέει τρυφερά κι ο ποιητής.

Φυσικά οι εν λόγω θα συμφωνούν πιθανώς και με τον Ερντογάν ότι το «Elle» είναι ένα ιμπεριαλιστικό περιοδικό που φθείρει τα ήθη των αθώων μουσουλμάνων και των πιθανών ελλήνων αφισοκολλητών –συν το «Marie Claire» και το «Cosmopolitan» που, εκτός από καπιταλιστική μόδα, έχουν και σελίδες που αναφέρονται στο αμαρτωλό θέμα του σεξ, ενώ, για να αυξήσουν την κυκλοφορία τους στο γυναικείο κοινό, θα έπρεπε να γράφουν μόνο για τα κατορθώματα του Γούσια και του Βλαντά, χάριν των οποίων οφείλουμε να φτιάξουμε άλλα δύο μουσεία. Διότι το ιλιγγιώδες μέλλον μόνο με μουσεία και μαυσωλεία αντιμετωπίζεται.