Τα ηλεκτροκίνητα μονοθέσια κερδίζουν ολοένα και πιο γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες με την Audi και την BMW να αποτελούν τις πιο πρόσφατες ομάδες που εμπλέκονται δυναμικά στο πιο …οικολογικό γκραν πρι. Παλαιότερα, ενδιαφέρον είχε εκδηλώσει και η Ferrari!
Η Formula1 μπορεί να κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας – και όλα τα μπάτζετ των χορηγών – όμως, όπως φαίνεται να αποκτήσει πολύ γρήγορα έναν «εσωτερικό» αντίπαλο, που ήδη έχει το δικό της πρωτάθλημα. Είναι η Formula E, η ηλεκτροκίνητη Formula1 με μονοθέσια που προσελκύουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερους οπαδούς αλλά και πρώην οδηγούς της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Επίσης, η ηλεκτροκίνητη Formula φαίνεται να κερδίζει και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που θέλουν να εμπλακούν στο νέο πρωτάθλημα με οικολογικές …ευαισθησίες. Ήδη η BMW πήρε έγκριση από την FIA, την Παγκόσμια Ομοσπονδία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με την βαυαρική φίρμα να αποτελεί έναν ακόμη προμηθευτή ηλεκτροκίνητων μοτέρ στα μονοθέσια της Formula 3. Από τις πιο γνωστές εταιρείες που συμμετέχουν είναι η Audi, η Renault, αλλά και η ινδική Mahindra. Oι νέοι κινητήρες θα τηρούν τις προδιαγραφές που θα ισχύουν για τους ηλεκτροκίνητους «αγώνες» από το 2018 με την ισχύ του κάθε μοτέρ θα ορίζεται στους 340 ίππους.
Φέτος, η Formula E διανύει την τρίτη σεζόν ανήκει στην Spark Racing Technology, ιδιοκτήτης είναι ο Φρεντερίκ Βασέρ, το πρώην αφεντικό της Renault Formula 1. Η συγκεκριμένη εταιρεία κατασκευάζει και όλα τα μονοθέσια του πρωταθλήματος. Παλαιότερα, την είσοδο της στην Formula E γλυκοκοίταζε και η Ferrari! “Πρέπει να παραδεχτώ πως σκεφτόμαστε την Formula E εδώ και αρκετό καιρό” είχε δηλώσει πριν από λίγο διάστημα ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, αφεντικό της Ferrari, που από την περασμένη Κυριακή βλέπει τα μονοθέσια της ( και μετά τη νίκη του Σεμπάστιαν Φέτελ) να μπαίνουν δυναμικά στη νέα σεζόν!
Kαι «φυτώριο» οδηγών
Πάντως, η Formula E μάλλον θα έχει και μέλλον και θα επενδύσει σε νέους οδηγούς. Για αυτό το λόγο, θα δημιουργηθεί μια σχολή σε συνδυασμό με το Formulino E, στο οποίο θα συμμετέχουν νέοι οδηγοί, οι οποίοι θα προορίζονται – όσοι διακρίνονται – για την Formula E. Τα μονοθέσια θα είναι της Dalara, θα αποδίδει 163 ίππους, θα ζυγίζουν 600 κιλά και θα πιάνουν τα 0-100χλμ/ώρα σε 4 δευτερόλεπτα. Επίσης, η τελική των «μικρών» ηλεκτροκίνητων μονοθεσίων ορίζεται στα 200χλμ/ώρα!