Ολο και περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να αναπτύσσουν αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας αντί για βενζίνη και πετρέλαιο, όπως μας είχαν συνηθίσει μέχρι σήμερα. Πρόκειται τόσο για εταιρείες με μεγάλη ιστορία στον χώρο, όσο και για νέους αναλογικά παίκτες στην αγορά οι οποίοι θέλουν να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο μέσα στο 2016 η αγορά για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξήθηκε κατά 37%, προσφέροντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλες ευκαιρίες για κέρδη και πρεστίζ.

Η Mercedes-Benz πατάει γκάζι για την εξέλιξη δέκα μοντέλων που θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, δαπανώντας 10 δισ. ευρώ σε διάστημα πέντε χρόνων.

Στις πρώτες της προτεραιότητες τοποθετεί τα ηλεκτρικά οχήματα και η BMW, η οποία πλέον είναι η τρίτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια τέτοιων αυτοκινήτων μετά την κινεζική BYD και την Tesla, με μερίδιο αγοράς 7%. Η Tesla, που μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι πριν από χρόνια προβληματίζοντας τους γίγαντες της αγοράς με τα σπορ ηλεκτροκίνητα οχήματά της και κυρίως το Model S, ετοιμάζει ένα ακόμη πιο προσιτό μοντέλο προκαλώντας πάλι ανησυχία στους «μεγάλους». Πρόκειται για το Model 3, το οποίο εκτιμάται ότι θα πωλείται προς περίπου 30.000 ευρώ, χτυπώντας -όπως φιλοδοξεί η εταιρεία –μοντέλα όπως η Σειρά 3 της BMW και η Σειρά C της Mercedes.

Στο παιχνίδι των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μπει και άλλες μεγάλες εταιρείες στις οποίες περιλαμβάνονται η Renault-Nissan, η Volkswagen, η Fiat, η Chevrolet, η Ford και η Volvo. Την ίδια στιγμή, η Toyota, που γνωρίζει εδώ και χρόνια επιτυχία με τα υβριδικά οχήματά της, έχει στα σκαριά το επόμενο βήμα της. Θέλει να εξελίξει οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο. Επίσης επενδύει μεγάλα ποσά στην τεχνολογία μπαταριών.

Ολες οι εταιρείες θέλουν πλέον να ρίξουν εκατομμύρια οχήματα τέτοιου τύπου στην αγορά, καθώς η τεχνολογία θα αναπτύσσεται, οι τιμές θα υποχωρούν και το ενδιαφέρον του κόσμου για αυτά συνεχώς θα αυξάνεται. Ενα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων σήμερα είναι η σχετικά μικρή αυτονομία. Οι εταιρείες ελπίζουν ότι βάζοντας τα καλύτερα μυαλά να δουλεύουν για αυτές θα μπορέσουν σύντομα να πάρουν κεφάλι από τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της αγοράς.