–Να κόψω χίλιους; –Οχι. –Και πόσους να κόψω; –Κανέναν. –Α δεν μπορώ, θα κόψω πεντακόσιους.
Σε κολοκυθιά εξελίχθηκε ο φετινός αριθμός των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και οι επαναληπτικές εξετάσεις, για το υπουργείο Παιδείας.
Αποφάσισε λοιπόν ότι η μείωση του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια θα εφαρμοστεί σταδιακά και για φέτος θα περιοριστεί στους 500 για όλες τις σχολές, αντί της αρχικής μείωσης κατά 1.000 θέσεις (π.χ. στο σύνολο των Ιατρικών Σχολών η μείωση θα είναι 110 θέσεις αντί των 220 θέσεων), ενώ κάλεσε τα κόμματα «να σεβαστούν την αγωνία και τη σκληρή προσπάθεια των χιλιάδων υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων και των οικογενειών τους και να μη συνεχίσουν τις προσπάθειες για τη δημιουργία αρνητικού κλίματος».
ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ! Ο Κώστας Γαβρόγλου τόνισε πως θα πρέπει «να δούμε το ζήτημα με αποδραματοποιημένο τρόπο» και συνέστησε στους μαθητές «να μην επηρεάζονται από πρωτοσέλιδα, κακοήθειες και τέτοιου είδους πράγματα που θέλει να αξιοποιήσει η αντιπολίτευση».
«Στην ουσία η κίνηση που προανήγγειλε ο γενικός γραμματέας είναι ένα πολιτικό τερτίπι και ένας τεράστιος εμπαιγμός στις δεκάδες χιλιάδες μαθητές που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές και διαπιστώνουν ότι κάποιοι κάνουν κινήσεις σκοπιμότητας στην πλάτη τους» είπε ο Καλλιβρούσης. Χαρακτήρισε πάντως τη νέα απόφαση Γαβρόγλου για μείωση της… μείωσης εισακτέων θετική εξέλιξη, αν και πρότεινε την επιμερισμό της σε βάθος πενταετίας αντί διετίας, ώστε να αφομοιωθεί ισόρροπα και να έχει εφαρμογή από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του επόμενου έτους και όχι από φέτος.
Αναστάτωση προκαλούν και οι αντιφατικές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις επαναληπτικές εξετάσεις. Αρχικά είχε αποφασίσει να τις καταργήσει εντελώς, ύστερα όμως από αντιδράσεις και κινητοποιήσεις αποδέχθηκε να γίνουν, αλλά Σεπτέμβριο – επειδή φέτος οι Πανελλαδικές γίνονται Ιούνιο κι αν οι επαναληπτικές πήγαιναν τον Ιούλιο θα υπήρχε έξτρα κόστος για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών που θα ήταν σε άδεια.
Ομως ο Γιάννης Παντής ανακοίνωσε σε εκπροσώπους της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), με τους οποίους συναντήθηκε προ ημερών, ότι όσοι υποψήφιοι λόγω προβλημάτων υγείας δεν συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές θα δώσουν επαναληπτικές όχι μόνο στο μάθημα που δεν συμμετείχαν, αλλά στο σύνολο των μαθημάτων. Προφανώς η σκέψη είναι ότι έτσι αποθαρρύνονται όσοι υποψήφιοι θα επιθυμούσαν να «αρρωστήσουν» ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο διαβάσματος. Αλλά τέτοιες αποφάσεις δημιουργούν σειρά νέων προβλημάτων.
Καταρχήν, όσοι αρρωστήσουν στις Πανελλαδικές θα έχουν δύο μήνες χρόνο προετοιμασίας, ενώ οι βάσεις θα έχουν ήδη εκδοθεί όταν εξεταστούν ξανά. Συνεπώς, όσοι επιτύχουν θα εισαχθούν καθ’ υπέρβασιν του αριθμού εισακτέων, σε κάποιο ποσοστό που ακόμα δεν έχει οριστεί. Επειτα, το να δώσουν όλα τα μαθήματα εκ νέου προφανώς τιμωρεί όσους άτυχους θα έχουν γράψει καλά σε ορισμένα μαθήματα των Πανελλαδικών και μετά αρρωστήσουν, ενώ αντιθέτως ευνοεί όσους δεν γράψουν καλά.
Με τούτα και με κείνα τα πέρα-δώθε, αντιλαμβάνεται κανείς την ψυχολογία των μαθητών της Γ’ Λυκείου που διαβάζουν για να ξεκινήσουν τις εξετάσεις, από τις οποίες θα κριθεί, εν πολλοίς, το μέλλον τους.