Σημαντική ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών της και αύξηση των μεριδίων της σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, πέτυχε το 2016 η αλυσίδα καταστημάτων Public, μέλος του Ομίλου Olympia, του επιχειρηματία κ. Πάνου Γερμανού.
Σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, που ανακοινώθηκαν την Τρίτη, το 2016 ήταν η δεύτερη χρονιά λειτουργικής κερδοφορίας για τα Public. Η αλυσίδα πέτυχε να αυξήσει κατά 5,3% τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών της, ο οποίος πέρυσι ανήλθε σε 234,3 εκατ. ευρώ, έναντι 222,5 εκατ. ευρώ το 2015. Σημειώνεται, ότι ο τζίρος των πωλήσεων των Public μέσα στην τελευταία διετία, παρά την οικονομική κρίση, αυξήθηκε κατά 53 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο-ρεκόρ.
Επίσης, η εταιρία κατέγραψε σημαντικά αποτελέσματα και σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της χρήσης του 2016 υπερέβησαν τα 3 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις 146.000 ευρώ το 2015.
Από τη διοίκηση των Public τονίζεται, ότι «η ενίσχυση και βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων της αλυσίδας, στηρίχθηκε σε μια συνεπή εμπορική στρατηγική». Έτσι, τα Public το 2016 αύξησαν τα μερίδιά τους σε όλες τις «στρατηγικές» κατηγορίες προϊόντων και κυρίως στα κινητά τηλέφωνα, τα laptops, τα βιβλία, το gaming και τα παιχνίδια. Επιπλέον, αυξήθηκαν και οι πελάτες που στράφηκαν στα Public για τις εποχικές αγορές τους, όπως π.χ. τα σχολικά (κατηγορία Back to School).
Σημαντική ήταν το 2016 και η διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων της αλυσίδας με την έναρξη λειτουργίας τριών νέων καταστημάτων, δύο στην Ελλάδα (Μυτιλήνη, Ρέθυμνο) και ένα στην Κύπρο (Λάρνακα), με το συνολικό αριθμό τους να φτάνει τα 51 και τον αριθμό των επισκεπτών τους να διαμορφώνεται στα 25 εκατομμύρια.
Επίσης, σημαντικές χαρακτηρίζονται από την εταιρεία και οι επιδόσεις των δύο online shops των Public σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου οι επισκέπτες ξεπέρασαν τα 40 εκατομμύρια, πραγματοποιώντας περισσότερες από 900.000 παραγγελίες, με την on-time παράδοση στην Ελλάδα και την Κύπρο να αγγίζει το 96% και το 98% των πελατών να δηλώνει «πολύ ικανοποιημένο».
Ξεχωριστές ήταν και οι δράσεις των Public, όπως τα Βραβεία Βιβλίου και ο διαγωνισμός φωτογραφίας Public Moments, ενώ συνολικά σε όλα τα Public διοργανώθηκαν πάνω από 1.000 δωρεάν εκδηλώσεις για το κοινό.
Επίσης, σε ό,τι αφορά την υποστήριξης πελατών, το 2016 απαντήθηκαν από το call center της εταιρίας πάνω από 600.000 απορίες πελατών, ενώ το τμήμα service των Public, που υποστηρίζεται από 150 εξειδικευμένους τεχνικούς, υλοποίησε περισσότερες από 200.000 επισκευές συσκευών.
Σημειώνεται, ότι στις επιτυχημένες εμπορικές πρωτοβουλίες της αλυσίδας εντάσσεται και η πρωτοβουλία να συστήσει στους Έλληνες καταναλωτές την ημέρα Black Friday, έναν επιτυχημένο διεθνή θεσμό.
«Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο, η εταιρεία Public κατάφερε να αυξήσει τα μερίδιά της σε στρατηγικές κατηγορίες με μεγάλη κερδοφορία, να μειώσει τα κόστη της και να ενισχύσει τη δύναμη της μάρκας, αναλαμβάνοντας στοχευμένες πρωτοβουλίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των Public, κ. Χρήστος Καλογεράκης και πρόσθεσε: «Το 2017 θα συνεχίσουμε τη θετική πορεία, έχοντας ως κεντρικό άξονα της στρατηγικής μας τη διαφοροποίηση, προς όφελος του πελάτη. Αρχή αυτής της διαφοροποίησης, είναι τα νέα concept stores στο Κολωνάκι και στο αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος».
Σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, πέρυσι υλοποιήθηκε το πρόγραμμα εσωτερικής δράσης «Απογειωνόμαστε για τους ανθρώπους μας», το κόστος του οποίου ξεπέρασε τις 300.000 ευρώ. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν περισσότερες από 18.500 ώρες εκπαίδευσης στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και ανάπτυξης «Public School of Retail».
Σημειώνεται, ότι η επιτυχημένη περσινή παρουσία της εταιρίας στον κλάδο του λιανεμπορίου, επιβραβεύτηκε με τη διάκρισή της ως «Retailer of the Year», ενώ απέσπασε και 14 σημαντικές διακρίσεις στους τομείς εξυπηρέτησης, ανθρώπινου δυναμικού και εταιρικής υπευθυνότητας.