«Η καλύτερη στιγμή τους»: Τα φιλμ «προπαγάνδας» είναι τόσο παλιά όσο και το ίδιο το σινεμά. Σε αυτή την κατηγορία άλλωστε ανήκουν ορισμένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματά του, όπως το «Θωρηκτό Ποτέμκιν» ή ο «Οκτώβριος» του Σεργκέι Αϊζενστάιν. Οι Βρετανοί, τώρα, δεν στόχευαν στο αριστούργημα όταν το 1940 τροφοδοτούσαν τις αίθουσες με μικρά φιλμάκια που έμπαιναν σφήνα ανάμεσα στα Επίκαιρα και στη βασική ταινία μεγάλου μήκους. Ηθελαν απλά να ανυψώσουν το ηθικό ενός λαού χτυπημένου από τη ναζιστική μανία. Με το ηθικό της χώρας λοιπόν να βρίσκεται στα πρόθυρα του εκμηδενισμού, η Κάτριν (Τζέμα Αρτερτον), μια άπειρη σεναριογράφος, μαζί με ένα επίσης άπειρο κινηματογραφικό συνεργείο δουλεύουν κάτω από τα πυρά του πολέμου προκειμένου να φτιάξουν μια ταινία που θα ανυψώσει το πεσμένο ηθικό του λαού, αλλά και θα εμπνεύσει την Αμερική να προσφέρει τη βοήθειά της.

Ολα τα ζητήματα που φαντάζεστε πως προκύπτουν είναι παρόντα: η θέση της γυναίκας σε μια κυρίως ανδροκρατούμενη βιομηχανία, ο ξεπεσμένος ηθοποιός που αναζητά μια τελευταία ευκαιρία στη σόουμπιζ, η μαγεία του σινεμά που μπορεί να σερβίρει ένα μικρό ψέμα ως μια μεγάλη αλήθεια (πάντα καλοπροαίρετα!) και, φυσικά, η θηριωδία ενός πολέμου που όμως, ισοπεδωτικός καθώς είναι, «εξισώνει» στο τέλος όλους εκείνους τους ήρωες που, διαφορετικά, θα στέκονταν σε αντίθετα (ταξικά) στρατόπεδα.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης έγκειται στη σκηνοθετική γραφή της Λον Σέρφιγκ, της δανέζας κινηματογραφίστριας που εδώ και κάτι χρόνια έχει εγκατασταθεί στο Λονδίνο. Αποτελεί κάτι παραπάνω από κλείσιμο ματιού το ασπρόμαυρο άνοιγμα του φιλμ, καθώς το «Their Finest» επιχειρεί μια επιστροφή στις παλιές βρετανικές κωμωδίες των Στούντιο Ιλινγκ που έστηναν το «δράμα» τους πάνω σε μια ειρωνεία (η οποία εδώ είναι παρούσα σε μια ενδιαφέρουσα σεναριακή λεπτομέρεια: έναν «άθλο» που δεν συνέβη στην πραγματικότητα). Αν όμως τελικά λειτουργεί το φιλμ, αυτό το οφείλει στο καστ –και κυρίως στον Μπιλ Νάι που δείχνει να έχει πιάσει με κάθε ακρίβεια τις σκηνοθετικές προθέσεις της Σέρφιγκ. Θα βλέπαμε «μισή» ταινία χωρίς αυτόν.

Βαθμοί: 6