Για «ιδεολογικό μπλοκάρισμα» κατηγορεί τον πρωθυπουργό ο πρώην υπουργός των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας Στέφανος Μάνος, με αφορμή τα εγκαίνια της σήραγγας των Τεμπών.

«Εγκαινιάζοντας τη σήραγγα των Τεμπών ο πρωθυπουργός παρέλειψε να εξάρει (προφανώς λόγω ιδεολογικού μπλοκαρίσματος) ότι το έργο είναι αποτέλεσμα σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα» ανέφερε ο κ. Μάνος και συμπλήρωσε:

«Ότι το έργο θα το διαχειρίζεται ο ιδιώτης παραχωρησιούχος για περίπου 20 χρόνια. Που θα αποπληρωθεί από τα διόδια που πληρώνουν όσοι χρησιμοποιούν το έργο.

Ότι σχεδόν όλα τα σπουδαία δημόσια έργα που έγιναν, και άλλαξαν και αλλάζουν την Ελλάδα, ακολούθησαν αυτή την οδό. Σύμπραξη Ιδιώτη με το Δημόσιο. Από την εποχή της κυβέρνησης Μητσοτάκη το 1992: Αττική Οδός, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου, και αργότερα το 2007 επί υπουργίας Σουφλιά, οι 5 μεγάλοι οδικοί άξονες στους οποίους εντάσσεται και η σήραγγα που εγκαινίασε ο κ. Τσίπρας (χωρίς την παρουσία του κ. Σουφλιά).

Αν η κυβέρνηση ενέπνεε εμπιστοσύνη θα προχωρούσαν και πολλά άλλα μεγάλα έργα , όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο στην Κρήτη, οι επεκτάσεις της Αττικής οδού κλπ» κατέληξε ο πρώην υπουργός.

Στο έργο του αυτοκινητόδρομου και των σηράγγων στα Τέμπη, αναφέρθηκε με δήλωση του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός,.

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, τόνισε πως «πρόκειται για έργο τεράστιας αναπτυξιακής αξίας για τη χώρα και την ευρύτερη περιοχή, αλλά και για τη γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων και τη διακίνηση των εμπορευμάτων»

Ο κ. Αγοραστός ωστόσο, σημείωσε παράλληλα, πως με την ολοκλήρωση του έργου «διαπιστώνουμε με ασφάλεια ότι το κράτος είναι αργοκίνητο, με υπηρεσίες και λειτουργίες που δεν συνεργάζονται επαρκώς, ή δεν αντιλαμβάνονται ενίοτε τη σημασία της σπουδαιότητας εθνικών προσπαθειών».

Συγκεκριμένα, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέφερε πως «τα έργα των αυτοκινητοδρόμων σχεδιάστηκαν το 2004 από τον Γιώργο Σουφλιά, ψηφίστηκαν από τη Βουλή τον Αύγουστο του 2007 και η σύμβαση κατασκευής υπογράφηκε το τέλος του 2007.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί το 2013, παραδίδονται όμως το 2017!».

«Για τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, η εθνική οικονομία (το κράτος), έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση του 2007 να συμμετέχει με 1 δισ. ευρώ και οι ιδιώτες με 8,1 δισ..

Με τις συνεχείς παρατάσεις και αλλαγές των συμβάσεων, η συνεισφορά του Δημοσίου έχει αυξηθεί. Επίσης, όπως προέβλεπε η σύμβαση του 2007, το Δημόσιο θα εισέπραττε για 25 χρόνια το 65% των ακαθάριστων εσόδων από τα διόδια. Σήμερα δεν θα εισπράττει τίποτα, συνεπώς υπάρχει ζημία για το Δημόσιο» σημείωσε.

Επίσης, ο κ. Αγοραστός αναφέρθηκε και στο θέμα των διοδίων στην είσοδο των Τεμπών, τονίζοντας πως «η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά, γιατί δεν εξέλειπαν οι περιβαλλοντικοί λόγοι που οδήγησαν τη μεταφορά του σταθμού των διοδίων στον κόμβο του Πυργετού».

Όπως είπε χαρακτηριστικά, με την επιχειρούμενη μεταφορά των διοδίων στα Τέμπη «συντελείται και μια μεγάλη ασυνέπεια, διότι, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, πρέπει να υπάρχει παράδρομος και αυτός είναι η Παλαιά Εθνική Οδός που διέρχεται μέσα από την κοιλάδα των Τεμπών. Το επιχείρημα ότι για τρία χρόνια οι κάτοικοι των Τεμπών και των Ευρυμενών θα διέρχονται δωρεάν, είναι σαν το τυράκι στη φάκα».

Τέλος, σχετικά με τις τιμές των διοδίων, ο κ. Αγοραστός τις χαρακτήρισε άδικες, λέγοντας πως χρειάζεται εξορθολογισμός τους. Διαφορετικά, όπως είπε, «κινδυνεύουμε να έχουμε, επιτέλους, σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, αλλά με ελάχιστα αυτοκίνητα να τους χρησιμοποιούν».