Σε 5 άξονες κινείται η αρχιτεκτονική του μεταρρυθμιστικού σχεδίου που επεξεργαζεται το υπουργείο Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο και το Εξεταστικό, όπως τις περιέγραψε χθες ο Κώστας Γαβρόγλου. Το τελικό σχέδιο που θα ανακοινωθεί στο τέλος Ιουνίου με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη τριετία (χωρίς όμως να έχει ακόμα ξεκαθαρίσει αν οι αλλαγές θα αφορούν στους μαθητές Α’ Λυκείου της επόμενης χρονιάς ή όχι) έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

1. Να ανασυγκροτηθούν οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου που προοδευτικά έχουν ακυρωθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Η ανασυγκρότηση  θα γίνει με ριζική μείωση μαθημάτων, περισσότερες ώρες ανά μάθημα και περισσότερες επιλογές μαθημάτων.

2. Αυτό θα οδηγήσει σιγά σιγά σε μια κανονικοποίηση της σημερινής κατάστασης του Λυκείου αναβαθμίζοντας την σημασία του Απολυτηρίου που σήμερα είναι ένα «χαρτί» χωρίς καμία ουσία.

3. Στόχος, η εισαγωγή στα ΑΕΙ με τον βαθμό Απολυτηρίου και, άρα, κατάργηση του σημερινού τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια (σ.σ.: δεν διευκρινίζεται πάντως αν το Απολυτήριο θα χορηγείται κατόπιν Πανελλαδικών Εξετάσεων – διαφορετικός τρόπος ενέχει προφανείς κινδύνους).

4. Δημιουργία ενός πιο ευέλικτου πρώτου έτους στα ΑΕΙ.

5. Δημιουργία διετών δομών που θα δίνουν επαγγελματικές πιστοποιήσεις ευρωπαϊκών προδιαγραφών υπό τη σκέπη των ΑΕΙ και στις οποίες θα έχουν προνομιακή πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ.