Με αναπάντητα ερωτήματα τόσο για τις προθέσεις της κυβέρνησης όσο και για τη στάση του βασικού μετόχου των ΕΛΠΕ, δηλαδή την πλευρά Λάτση, δόθηκε το εναρκτήριο λάκτισμα από το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του «κρατικού» 35%.
Στην προκήρυξη για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που δημοσίευσε το Ταμείο ζητείται στρατηγικός και χρηματοοικονομικός σύμβουλος, ο οποίος σε πρώτη φάση θα εισηγηθεί τον βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης του 35% και σε δεύτερη φάση, ανάλογα με την απόφαση που θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ, θα κληθεί να υλοποιήσει την επιλεγείσα διαδικασία μέχρι και την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
Από την προκήρυξη προκύπτει ότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης θα είναι αρκετά μεγάλο, η μέγιστη διάρκεια τοποθετείται στα τέλη του 2018, ένδειξη του πόσο σύνθετο κουβάρι είναι τα ΕΛΠΕ. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ενδιαφερόμενοι σύμβουλοι καλούνται να υποβάλουν προσφορές έως τις 15 Μαΐου, η πρώτη φάση θα κρατήσει έξι μήνες και η δεύτερη και καθοριστική κατά μέγιστο 24 μήνες. Ανεξάρτητα αν η αξιοποίηση του «κρατικού» ποσοστού των ΕΛΠΕ γίνει μέσω Χρηματιστηρίου ή όχι, η κεφαλαιοποίηση του ομίλου έφτανε χθες τα 1,63 δισ. ευρώ, δηλαδή το 35% ήταν 570 εκατ. ευρώ.

ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΩΣΗ. Στην πραγματικότητα η ιδιωτικοποίηση παραμένει μια εξίσωση με πολλούς αγνώστους τόσο από πλευράς κυβέρνησης όσο και από πλευράς Λάτση. Αφενός, κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι δεν προτίθενται να πουλήσουν τα ποσοστά του Δημοσίου στις ενεργειακές εταιρείες. Αφετέρου, εφόσον προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, το πάνω χέρι έχει ο βασικός μέτοχος του ομίλου ΕΛΠΕ, δηλαδή η Paneuropean της πλευράς Λάτση που ελέγχει το 45,5% και που με βάση τη συμφωνία Δημοσίου – Petrola το 2003, έχει το δικαίωμα πρώτης άρνησης στην εξαγορά. Δεν είναι σαφές αν η πλευρά Λάτση θέλει να μειώσει ή να αυξήσει τη συμμετοχή του στα ΕΛΠΕ. Το γεγονός πάντως ότι πέρυσι αύξησε το ποσοστό του από 42% σε 45,5% ενίσχυσε τις φήμες ότι βάζει στόχο την αύξηση της συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΠΕ, προκειμένου ενδεχομένως να πουλήσει αργότερα από καλύτερη θέση.
ΤΑ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ. Στο μεταξύ άρχισε χθες, με σκοπό να έχει ολοκληρωθεί σήμερα ή το αργότερο αύριο, η σταδιακή παράδοση των 14 αεροδρομίων στο ελληνογερμανικό σχήμα Fraport – Slentel. Η διαδικασία προβλέπει το σταδιακό άδειασμα των γραφείων από τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, την εκκένωση των χώρων και την καταγραφή όλων των κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων του συνόλου των αεροδρομίων. Αμέσως μόλις ολοκληρωθεί και τυπικά η παράδοση των αεροδρομίων, τότε αυτόματα θα καταβληθεί και το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ από τους Γερμανούς στο Δημόσιο.