Ο Ελντουιν Ελ Ινκα Βαλέρο ήταν το τελευταίο είδωλο της πυγμαχίας της Βενεζουέλας. Ενας εθνικός ήρωας στο ύψος του Λιονέλ Μέσι, που αναδείχθηκε δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, έχοντας στο παλμαρέ του 27 νίκες σε ισάριθμους αγώνες. Παρ’ όλα αυτά, η ιστορία του έφερε μια μεγάλη ήττα στον Ιγνάσιο Καστίλο Κοτίν. Ο συμπατριώτης του σκηνοθέτης μετέφερε στη μεγάλη οθόνη τη ζωή του μποξέρ με την ταινία «El Inca». Ωστόσο, μετά τις δύο πρώτες εβδομάδες προβολής της και τα 15.000 εισιτήρια που έκοψε, κατέβηκε άδοξα από τους κινηματογράφους της χώρας του.
Το φιλμ βγάζει στο φως τις σκοτεινές λεπτομέρειες του ιδιωτικού βίου του Βαλέρο, συμπαρασύροντας και τις επαφές που είχε με την ηγεσία της χώρας. Ο πυγμάχος ήταν στενός φίλος του πρώην βενεζουελανού πρόεδρου Ούγκο Τσάβες, το πρόσωπου του οποίου είχε τατουάζ στο κορμί του. Ηταν μια μονάδα χρήσιμη για την πολιτική του, γι’ αυτό και έγινε επίσημο όργανο προπαγάνδας του κόμματος, τακτικός καλεσμένος στις μαραθώνιες κυριακάτικες εκδηλώσεις του. Ετσι, έχτισε ένα φωτεινό δημόσιο πρόσωπο που τον βοήθησε να κρύψει την προβληματική συμπεριφορά του με τις καταχρήσεις ναρκωτικών ουσιών και τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΑΔΟΥΡΟ. Τα επιμέρους αυτά σημεία φαίνεται πως ενόχλησαν τη νυν κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο, η οποία φέρεται να λειτούργησε παρασκηνιακά για να τη λογοκρίνει. Στις 14 Δεκεμβρίου ο δικαστής Σαλβαδόρ Μάτα Γκαρσία από το Δεύτερο Δικαστήριο για την Προστασία του Παιδιού και του Εφήβου του Καράκας διέταξε την απόσυρση του «El Inca» από τις κινηματογραφικές αίθουσες της Βενεζουέλας, τη διαγραφή όλων των αντιγράφων της και την κατάσχεση της αρχικής κόπιας. Φαινομενικά, έτσι δικαίωνε τα δύο αδέρφια και τη μητέρα του Βαλέρο που στράφηκαν εναντίον της με την αιτιολογία της προβολής αποτρόπαιων σκηνών που θα μπορούσαν να βλάψουν τους γιους του μποξέρ. Ο Κοτίν, ωστόσο, βλέπει πολιτικά κίνητρα στη συγκεκριμένη απόφαση.
«Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Βενεζουέλας που λογοκρίνουν μια ταινία και την βγάζουν από τις αίθουσες. […] Το καθεστώς το τρόμαξε η ταινία μας, δεν μπόρεσαν να την ελέγξουν γιατί ήταν 100% ανεξάρτητη, γι’ αυτό θέλουν να τη σβήσουν» τονίζει ο Κοτίν μιλώντας στην ισπανική εφημερίδα «El mundo». Μια και ο ίδιος με την ομάδα του πέρασαν πέντε χρόνια δουλεύοντας το συγκεκριμένο πρότζεκτ, τις ημέρες αυτές έκαναν έφεση κατά της απαγόρευσης και σκοπεύουν να φτάσουν την υπόθεση μακριά. «Τι άλλο μπορούν να εφεύρουν; Δεν έχουν πια επιχειρήματα για να δικαιολογήσουν τη λογοκρισία. Αν είναι απαραίτητο, θα φτάσω μέχρι το Παναμερικανικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» υποστηρίζει. Μέχρι τότε, ωστόσο, σκοπεύει ν’ αυξήσει την πίεση στην κυβέρνηση Μαδούρο, στέλνοντας την παραγωγή σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ του κόσμου, κάνοντας την αρχή με εκείνο του Μαϊάμι τον Μάρτιο.