Τα περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν στη Fraport περιλαμβάνουν τρεις πύλες εισόδου στην ηπειρωτική Ελλάδα και συγκεκριμένα σε Θεσσαλονίκη, Ακτιο και Καβάλα, καθώς και 11 νησιωτικά αεροδρόμια σε Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κω, Μύκονο, Μυτιλήνη, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο και Ζάκυνθο.
Τα κύρια έργα αναβάθμισης των υποδομών θα ξεκινήσουν αμέσως μετά το καλοκαίρι. Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece ανέρχεται για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό είναι κατά 70 εκατ. ευρώ υψηλότερο από αυτό που προβλέπεται στη σύμβαση μεταξύ της παραχωρησιούχου και του ελληνικού Δημοσίου. Τα 95 εκατ. ευρώ, από τα 400 συνολικά, προορίζονται για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Τα έργα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
– Την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης.
– Την αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα σε 300.000 τετραγωνικά.
– Την αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297.
– Την αύξηση των σημείων ελέγχου ασφάλειας από 44 σε 84, των πυλών εξόδου από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150.
– Τη ριζική ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του καθενός αεροδρομίου.
Στη διάρκεια της 40ετούς περιόδου, η Fraport θα υλοποιήσει επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων μαζί με τα 400 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο στο τέλος της 40ετίας υπολογίζεται πως θα έχει εισπράξει περίπου 10 δισ. ευρώ.
Στα 480 εκατ. η προσφορά της ΤΕΡΝΑ για το Καστέλλι
Οικονομική προσφορά ύψους 480 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει ο φάκελος που κατέθεσε η κοινοπραξίαΤΕΡΝΑ GMR στο πλαίσιο του διαγωνισμού γιατο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου είχεπροϋπολογισμό 850 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, σύμφωνα με την προσφορά,ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ, όταν με βάση τα τεύχη του διαγωνισμού προβλεπόταν συμμετοχή έως 220 εκατ. ευρώ.
Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι το Δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό από τη στιγμή που στην οικονομική προσφορά δεν προβλέπεται δανεισμός. Αυτός είναι και ο λόγος που το Δημόσιο προβλέπεται να έχει έσοδα και μερίσματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.
Εφόσον εγκριθεί η οικονομική προσφορά της ΤΕΡΝΑ GMR, θα καταρτιστεί η τελική σύμβαση, η οποία θα τεθεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή, διαδικασία που δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του χρόνου.