Τουλάχιστον 70.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας αναμένεται να δημιουργήσει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, για περίοδο 40 ετών, στο γερμανοελληνικό σχήμα Fraport–Slentel του Ομίλου Κοπελούζου.
Οπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της κοινοπραξίας και πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG δρ Στέφαν Σούλτε, αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, «η επένδυση της Fraport εκπέμπει θετικό σήμα προς όλη τη διεθνή επενδυτική κοινότητα».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος, επισήμανε ότι το έργο διευκολύνει την πρόσβαση της Ελλάδας στις ξένες αγορές, δεδομένου ότι έχει εξασφαλίσει δανεισμό από μεγάλα διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ, ανακοίνωσε ότι ήδη υλοποιούνται εργασίες στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία «θα γίνουν αγνώριστα», όπως χαρακτηριστικά τόνισε. Στα 14 αεροδρόμια, που άλλαξαν χέρια τη νύχτα της 10ης προς την 11η Απριλίου, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας, θα επενδυθούν 400 εκατ. ευρώ, κάτι που θα ενισχύσει και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
«Πέρυσι είχαμε ανάπτυξη περίπου 10% στα περιφερειακά αεροδρόμια. Και εκτιμούμε ότι θα έχουμε περαιτέρω ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, με άμεσο αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Θα συνδυάσουμε τις δυνατότητές μας (σ.σ.: ως εταιρεία) προς όφελος της Ελλάδας, ώστε να έχουμε ένα καταπληκτικό success story για την Ελλάδα, τους εργαζομένους και τον τουρισμό» τόνισε ο Στέφαν Σούλτε.
«Με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η Ελλάδα βγήκε ουσιαστικά στις ξένες χρηματαγορές, δεδομένου ότι η επένδυσή μας χρηματοδοτείται από διεθνείς τράπεζες» ανέφερε ο Δημήτρης Κοπελούζος και συμπλήρωσε: «Η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων θα αποτελέσει το εφαλτήριο επανεκκίνησης της οικονομίας. Σύμφωνα με μελέτες, τουλάχιστον 70.000 άνθρωποι θα ασχοληθούν έμμεσα και άμεσα στα περιφερειακά αεροδρόμια».
Για το ερχόμενο καλοκαίρι η κοινοπραξία της Fraport θα εκτελέσει μια σειρά από έργα στα 14 αεροδρόμια, προκειμένου όπως τονίστηκε «να προσφερθεί μια καλύτερη εμπειρία στους επιβάτες-χρήστες τους».
Τα πρώτα έργα περιλαμβάνουν τον καθαρισμό, τη βελτίωση της σήμανσης, τη βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής και την αναβάθμιση των συστημάτων πυρασφάλειας. Θα ακολουθήσουν διάφορες κατασκευαστικές εργασίες.
Σημειώνεται ότι εκτός από το τίμημα ύψους 1,23 δισ. ευρώ, το Δημόσιο θα εισπράττει 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των αεροδρομίων. Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης.
Επιπλέον όλων αυτών, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ.
Η ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ. Σε πρώτη φάση, η Intrakat που έχει επιλεγεί για την υλοποίηση των εργασιών ανακατασκευής θα υλοποιήσει παρεμβάσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση της σήμανσης στα αεροδρόμια και στους χώρους υγιεινής με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Ο «σκληρός πυρήνας» των έργων θα ξεδιπλωθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη, που αφορά τα επικείμενα έργα, περιλαμβάνει την υλοποίηση εργασιών ανακαίνισης, όπως, για παράδειγμα, τη μετακίνηση των WC, την αναβάθμιση των εμπορικών χώρων ή την αύξηση της χωρητικότητας των χώρων ελεγχόμενης πρόσβασης.
Η δεύτερη, που αφορά τα μελλοντικά έργα, περιλαμβάνει, ενδεικτικά, την επέκταση των αεροσταθμών, του αστικού χώρου των αεροδρομίων και του πλάτους των διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης.