Τη φημισμένη Παλατινή Πινακοθήκη στη Φλωρεντία θα μετατρέψει σε πασαρέλα ο οίκος Γκούτσι μετά το ηχηρό Οχι που εισέπραξε από την Ελλάδα όταν ζήτησε να παρουσιάσει τη συλλογή ρούχων και αξεσουάρ του για το 2018 στην Ακρόπολη με φόντο τον Παρθενώνα. Επιλογή που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και λύση ανάγκης, καθώς σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ο οίκος μόδας βρίσκεται ήδη σε συνεργασία με το συγκεκριμένο μουσείο για τη συντήρηση των διάσημων κήπων του.
Αν και ποτέ ώς τώρα η πινακοθήκη που ανήκει στο Παλάτσο Πίτι –το ανάκτορο των Μεδίκων με τα εκατοντάδες έργα των Ραφαήλ, Τιτσιάνο και Ρούμπενς μεταξύ άλλων –δεν έχει φιλοξενήσει επίδειξη μόδας, τα 2 εκατ. ευρώ που διαθέτει ο οίκος για τη συντήρηση των κήπων Μπόμπολι που περιβάλλουν το ανάκτορο ήταν αρκετά για να ανοίξουν τις πόρτες του στις 29 Μαΐου. Κι αυτό δεδομένου ότι σήμερα μόλις 80 στρέμματα από τα 133 του κήπου είναι προσβάσιμα στο κοινό. Τα έργα, ωστόσο, στο κεντρικό τμήμα των κήπων Μπόμπολι που χρονολογείται στον 17ο αι. έχουν ήδη ολοκληρωθεί με χορηγία της Γκούτσι, γεγονός που ενδέχεται να διευκόλυνε την παραχώρηση του μουσείου εκ μέρους του ιταλικού υπουργείου Πολιτισμού.
Οσο κι αν ο ιταλικός οίκος μόδας πάντως προσπαθεί να παρουσιάσει την επιλογή του φλωρεντινού μουσείου ως μια επιστροφή στις ρίζες του, δύσκολα μπορεί να κρύψει την απογοήτευσή του που δεν κατάφερε να στήσει πασαρέλα δίπλα στον Παρθενώνα και να δημιουργήσει μια σειρά παρουσιάσεων με φόντο μνημεία άμεσα αναγνωρίσιμα και μεγάλης συμβολικής σημασίας –όπως στο παρελθόν το Αβαείο Ουέστμινστερ που φιλοξένησε τη συλλογή Γκούτσι. Πικρία που δεν κατάφερε να συγκρατήσει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μάρκο Μπιτσάρι κατά την επίσημη παρουσίαση της συνεργασίας του με το φλωρεντινό μουσείο: «Υποθέτω ότι η δημοσιονομική κατάσταση στην Ελλάδα είναι σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι στην Ιταλία…» σχολίασε αναφερόμενος στα 2 εκατ. ευρώ που το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού αρνήθηκε για να παραχωρήσει την Ακρόπολη.
Στο ίδιο κλίμα και οι δηλώσεις του ιταλού υπουργού Πολιτισμού Ντάριο Φραντσεσκίνι, ο οποίος στην παρουσίαση της συνεργασίας με τον οίκο Γκούτσι επισήμανε: «Η μόδα είναι μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της ιστορίας μας. Στη χώρα μας το γούστο, η κομψότητα και η εκπαίδευση σε ό,τι είναι όμορφο είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Ανέκαθεν ήταν στενή η σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και τη μόδα», σημειώνοντας την αξία του γεγονότος ότι ένας «φημισμένος ιταλικός οίκος αποφάσισε να επενδύσει σε ένα σημαντικό πολιτιστικό τοπόσημο».