Ματωμένα οστά πιάνει, χρυσάφι γίνονται. Τη χορδή ενός τόξου τραβά, πάλι μάλαμα γίνεται. Πώς λοιπόν όταν βρέθηκε ως ηρωίδα ενός βιβλίου να μην καταφέρει να οδηγήσει τη συγγραφέα του στην κορυφή; Ο λόγος για τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς, τη διασημότερη ίσως περφόρμερ των τελευταίων δεκαετιών, η οποία κατέχει τη θέση της βασικής ηρωίδας στο βιβλίο «Το μουσείο του σύγχρονου έρωτα» της Χίδερ Ρόουζ που κατέκτησε το λογοτεχνικό βραβείο Stella για το 2017. Η διάκριση που καθιερώθηκε το 2013 απευθύνεται σε αυστραλές γυναίκες συγγραφείς και συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 50.000 δολαρίων. Η Χίδερ Ρόουζ έγραφε το συγκεκριμένο μυθιστόρημα εδώ και 11 χρόνια καθώς, όπως παραδέχεται, είναι εξαιρετικά δύσκολο ως γυναίκα και ως μητέρα να βρει χρόνο για να συγκεντρωθεί στη συγγραφή. «Το μουσείο του σύγχρονου έρωτα» βασίζεται στην περφόρμανς της Μαρίνας Αμπράμοβιτς «Ο καλλιτέχνης είναι παρών» που έδωσε το 2010 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης κατά τη διάρκεια της οποία καθόταν καθημερινά σιωπηλή απέναντι στους επισκέπτες του μουσείου επί τρεις μήνες. Η συγγραφέας κατάφερε να πάρει τέσσερις φορές μέρος στην περφόρμανς κι αφού έλαβε άδεια από την Αμπράμοβιτς πήρε συνεντεύξεις από όσους είχαν συμμετάσχει στη διαδικασία. Και παρ’ όλο που ο αρχικός χαρακτήρας βασιζόταν σε μια καλλιτέχνιδα σαν την Αμπράμοβιτς, τελικά η Ρόουζ όταν κάθησε απέναντί της συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να προχωρήσει σε μια ουσιαστική αλλαγή. «Κατάλαβα ότι έπρεπε να είναι η ίδια ως ηρωίδα, κι όχι κάποια που θα έχει εμπνευστεί από εκείνη», λέει. Η νικήτρια κατάφερε να επικρατήσει των υπολοίπων πέντε συνυποψήφιων της, εκ των οποίων δύο βρίσκονταν στη βραχεία λίστα μετά θάνατον.