«Την πλέον πιθανή τοποθεσία» του αεροσκάφους της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines, που αγνοείται εδώ και περισσότερο από τρία χρόνια, ανακοίνωσε ότι εντόπισε το αυστραλιανό ερευνητικό ινστιτούτο CSIRO.
Σε νέα έκθεση που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή, ο ερευνητικός οργανισμός ανακοίνωσε ότι οι πρόσφατες δοκιμές που έγιναν με το πτερύγιο του Boeing 777 αποκάλυψαν ότι το αεροσκάφος πιθανόν βρίσκεται βόρεια της αρχικής ζώνης ερευνών, σε μια περιοχή διπλάσια της έκτασης του Σίδνεϊ.
Η τελευταία έρευνα επιβεβαιώνει την προηγούμενη ανάλυση του ινστιτούτου για το πώς έχουν παρασυρθεί τα συντρίμμια, η οποία δημοσιοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2016.
Συνολικά 239 επιβάτες και πλήρωμα βρίσκονταν στο αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο στις 8 Μαρτίου του 2014, όταν εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Ο δρ Ντέβιντ Γκρίφιν από την CSIRO δήλωσε ότι είναι «βέβαιος» πως τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τις δοκιμές όπου χρησιμοποιήθηκε ένα πραγματικό εξάρτημα από Boeing 777, το οποίο υπέστη ορισμένες τροποποιήσεις, υπέδειξαν μια νέα περιοχή ερευνών για την αγνοούμενο αεροσκάφος.
Αντί να χρησιμοποιήσουν ένα αντίγραφο πτερυγίου όπως έκαναν για την αρχική τους ανάλυση, οι επιστήμονες προχώρησαν στη μετατροπή ενός αυθεντικού, μεταχειρισμένου εξαρτήματος από Boeing 777 προκειμένου να μοιάζει ακριβώς με τα συντρίμμια που έχουν εντοπιστεί.
«Οι δοκιμές με ένα πραγματικό πτερύγιο αποτέλεσαν επιπλέον επιβεβαίωση για τα ευρήματα της προηγούμενης δουλειάς μας», δήλωσε ο Γκρίφιν.
«Το προηγούμενο μοντέλο για το πώς παρασύρθηκαν τα συντρίμμια εφαρμόστηκε χρησιμοποιώντας αντίγραφα από το πτερύγιο που βρέθηκε στη Νήσο Ρεϊνιόν. Αυτά τα αντίγραφα κατασκευάστηκαν από ξύλο και ατσάλι και σχεδιάστηκαν να επιπλέουν και να συμπεριφέρονται όπως τα κανονικά εξαρτήματα», πρόσθεσε ο Γκρίφιν. Οι γαλλικές αρχές συνεχίζουν να διενεργούν έρευνες στο πραγματικό πτερύγιο του αεροσκάφους που βρέθηκε στη Ρεϊνιόν.
«Βρήκαμε ότι το πραγματικό πτερύγιο κινείται περίπου 20 μοίρες προς τα αριστερά και ταχύτερα σε σχέση με τα αντίγραφα, όπως ακριβώς εκτιμούσαμε. Πλέον φαίνεται απόλυτα λογικό που το πτερύγιο έφθασε στην Ρεϊνιόν τον Ιούλιο του 2015. Το να γνωρίζουμε το πώς το πτερύγιο και άλλα κομμάτια του αεροσκάφους που βρέθηκαν ανταποκρίνονται στον άνεμο και τα κύματα είναι εξίσου σημαντικό με το να γνωρίζουμε τα ρεύματα του Ινδικού Ωκεανού», υπογράμμισε ο Γκρίφιν.
Τον Ιανουάριο ανεστάλησαν οι έρευνες για το Boeing 777. Έχουν διερευνηθεί περίπου 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα ωκεανού, με κόστος πάνω από 140 εκατ. δολάρια.