Στα χέρια του Ιβάν Σαββίδη σε συνεργασία με τη γαλλογερμανική κοινοπραξία DIEP – CMA θα ανήκει έως το 2051 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δίνοντας τέλος σε ένα σίριαλ που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και πέρασε όπως όλες οι ιδιωτικοποιήσεις από σαράντα κύματα. Το τίμημα της ναυμαχίας του Θερμαϊκού για το 67% του ΟΛΘ, του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, έφτασε τα 231,9 εκατ. ευρώ.
ΕΓΙΝΕ ΜΑΧΗ. Στη διαδικασία του 2ου γύρου βελτιωτικών προσφορών που καθιέρωσε το ΤΑΙΠΕΔ, το σχήμα αποτελούμενο από τη γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, τη γαλλική Terminal Link (θυγατρική της CMA-CGM, 3ης μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς) και την Belterra Investments (Ιβάν Σαββίδης) έδωσε 231,926 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση κατετάγησαν με 204 εκατ. ευρώ οι Αραβες της P&O (θυγατρική της Dubai Ports) και στην τρίτη με 148 εκατ. ευρώ οι Φιλιππινέζοι της ICTSI.
Το ενδιαφέρον είναι ότι στον πρώτο γύρο βελτιωτικών προσφορών η εικόνα ήταν αντίστροφη, καθώς νικητές είχαν ανακηρυχθεί οι Αραβες με προσφορά 201 εκατ. ευρώ, ακολουθούμενοι με 135 εκατ. από τους Γαλλο-Γερμανούς και με 130 εκατ. από τους Φιλιππινέζους. Δηλαδή η ανατροπή ανάμεσα στον 1ο και τον 2ο γύρο έφτασε τα 102 εκατ. ευρώ, που αποδίδεται σύμφωνα με αρμόδιες πηγές στην στρατηγική του γαλλογερμανικού σχήματος να χτυπήσει χαμηλά στην αρχή, προκειμένου να κάνει στο τέλος τη ρελάνς για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αφενός πρόκειται για μια από τις ελάχιστες ιδιωτικοποιήσεις με πάνω από έναν παίκτη στον τελικό γύρο, δείγμα των ευκαιριών που είδαν οι μνηστήρες του ΟΛΘ στη μετατροπή του σε κόμβο που θα ενώνει το θαλάσσιο εμπόριο της Ασίας με την Ευρώπη. Αφετέρου είναι επίσης η πρώτη φορά που καθιερώνεται από το ΤΑΙΠΕΔ και 2ος γύρος βελτιωτικών προσφορών, γεγονός που υποχρέωσε τους ενδιαφερομένους να πλειοδοτήσουν, με φυσικό επακόλουθο να ανέβει το τίμημα. Το ποσό των 231,9 εκατ. ευρώ είναι κατά 25 εκατ. υψηλότερο της τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας του 100% του ΟΛΘ, ύψους 206,7 εκατ. ευρώ.
Προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση, απομένει να εγκριθεί ο φάκελος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, και να δώσουν το πράσινο φως οι ελληνικές και κοινοτικές Αρχές Ανταγωνισμού. Σε επίπεδο αριθμών, αποτελεί συμβατική υποχρέωση του νικητή του διαγωνισμού να προχωρήσει την επόμενη επταετία σε επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ, ενώ το Δημόσιο έχει λαμβάνειν ποσό άνω των 170 εκατ. καθώς θα εισπράττει ως αντάλλαγμα ποσοστό ίσο με το 3,5% του κύκλου εργασιών του λιμανιού. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, το συνολικό όφελος για το Δημόσιο από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση θα ανέλθει σε βάθος χρόνου σε 1,1 δισ. ευρώ. Επίσης στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου είναι να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από 60.985 TEUs σήμερα σε 350.000 σε διάστημα 9 ετών, και σε 650.000 TEUs από το 19ο έτος και μετά.