Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της αντιμετωπίζει η Alitalia, στην οποία μπαίνει πλέον ειδικός διαχειριστής. Ο διαχειριστής θα κληθεί να αποφασίσει εάν θα προχωρήσει στην πώληση ολόκληρου του εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας ή σε ρευστοποίησή του, οδηγώντας την εταιρεία ακόμη και σε λουκέτο. Η Alitalia ανακοίνωσε ότι τα δρομολόγια θα συνεχίσουν να εκτελούνται κανονικά μέχρι να αποφασίσει ο ειδικός διαχειριστής εάν μπορεί να αναδιαρθρωθεί η εταιρεία.
Η αεροπορική εταιρεία αντιμετωπίζει τον κίνδυνο πτώχευσης για δεύτερη φορά μέσα σε μία δεκαετία, καθώς πριν από μερικές ημέρες οι εργαζόμενοί της απέρριψαν σχέδιο αναδιάρθρωσης 2 δισ. ευρώ, που περιελάμβανε περικοπές περίπου 1.600 θέσεων εργασίας και μειώσεις μισθών.
Μετά τις εξελίξεις αυτές, οι μέτοχοι της εταιρείας αποφάσισαν χθες ομόφωνα να ζητήσουν την είσοδο διαχειριστή. Με βάση τον ισχύοντα ιταλικό νόμο η κυβέρνηση θα πρέπει να διορίσει τώρα διαχειριστή που θα αποφασίσει για την τύχη της Alitalia και μπορεί να παράσχει δάνειο-γέφυρα 400 εκατ. ευρώ για να συνεχίσει να λειτουργεί η εταιρεία όσο θα διαρκεί η διαδικασία. Την τελευταία δεκαετία η Alitalia έχει δεχθεί κρατική βοήθεια που ξεπερνά τα 7 δισ. ευρώ και πλέον το υπουργείο Οικονομικών της χώρας έχει αποκλείσει την επανακρατικοποίηση της εταιρείας ή την παροχή πρόσθετης χρηματοδότησης. Οπως αναφέρει μάλιστα το BBC, τις τελευταίες ημέρες πολλοί χρήστες των κοινωνικών δικτύων στην Ιταλία ζητούν από την κυβέρνηση να μη σώσει ξανά την εταιρεία. Σε δημοσκόπηση που έγινε την Παρασκευή, 77% των Ιταλών που απάντησαν πιστεύουν ότι η Ρώμη θα πρέπει να αφήσει την εταιρεία να καταρρεύσει. Καθώς όμως το 2018 έρχονται γενικές εκλογές στη γειτονική χώρα, οι πολιτικοί μπορεί να μην είναι τόσο σίγουροι για το εάν θέλουν να δουν τους 12.500 εργαζομένους της Alitalia να χάνουν τις δουλειές τους. Από το 2014 ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Alitalia είναι η αεροπορική εταιρεία Etihad του Αμπου Ντάμπι, που ελέγχει το 49% της ιταλικής εταιρείας. Μεγάλοι επενδυτές στην εταιρεία είναι ακόμη οι ιταλικές τράπεζες UniCredit και Intesa Sanpaolo, οι οποίες όμως δεν μπορούν πλέον να συμμετάσχουν στο προηγούμενο σχέδιο αναδιάρθρωσης, καθώς απορρίφθηκε από τους εργαζομένους. Η Etihad έχει ανακοινώσει ότι δεν θα χρηματοδοτήσει άλλο την εταιρεία.