Δείγμα της δυσκολίας να διαρραγεί η σχέση των ΔΕΚΟ με το πολιτικό σύστημα είναι ότι η τρίτη φουρνιά που προορίζεται να μεταφερθεί στο Υπερταμείο διχάζει εδώ και μήνες την κυβέρνηση.

Στην περίπτωση της ΓΑΙΑΟΣΕ, που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ και είναι αρμοδιότητας του υπ. Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, ο τελευταίος φέρεται να αποδέχεται τη μεταφορά στο Υπερταμείο μόνο κάποιων δικαιωμάτων και όχι αυτούσιας της εταιρείας. Διαφωνεί ακόμη τόσο για το 1% του ΟΤΕ, επικαλούμενος τα δικαιώματα που απορρέουν από τη σύμβαση με την Deutche Telecom, όσο επίσης και για το 25% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (το υπόλοιπο 30% παραμένει προς πώληση στο ΤΑΙΠΕΔ). Να εξαιρεθούν ζητά από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου τόσο ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) όπως και η Κεντρική Αγοράς Θεσσαλονίκης, επικαλούμενος την κομβική τους σημασία στην ανάπτυξη του χονδρικού εμπορίου. Να ξαναδεί το θέμα των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων, προκειμένου οι αποφάσεις να ληφθούν σε μεταγενέστερο στάδιο, θέλει η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, ενώ για τη ΛΑΡΚΟ το υπουργείο Ενέργειας ζητά να προηγηθεί νομικός επανέλεγχος ως προς το ποιες ακριβώς δραστηριότητες θα μεταβιβαστούν στο Ταμείο. Τέλος, στην εξαίρεση της ΔΕΘ-Helexpo λέγεται ότι επιμένει η υφυπουργός Εσωτερικών Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά.

ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ. Είτε ικανοποιηθούν είτε όχι τα υπουργικά αιτήματα, η εκρεμμότητα πρέπει να λυθεί άμεσα, αφού η τελική λίστα πρέπει να εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής. Επίσης, πριν από το Eurogroup της 22ης Μαΐου πρέπει να έχει συσταθεί η Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών όπου θα μεταβιβαστούν όλες αυτές οι ΔΕΚΟ, καθώς και να αποφασιστεί ποιος θα κρατά τα ηνία της.

Αλλά πέρα από τα διαδικαστικά, αρκετοί θεωρούν ότι ο νέος οργανισμός θα αποτελέσει έναν ακόμη βάλτο φιλοξενίας δημοσίων επιχειρήσεων, χώρια ότι θα μας κοστίσει πανάκριβα, καθώς το μετοχικό του κεφάλαιο είναι 40 εκατ. ευρώ και όσο αυτός θα αναπτύσσεται τόσο θα αναγκάζεται να κάνει προσλήψεις.

Οπως και να έχει, η αποτελεσματικότητά του δεν θα αργήσει να φανεί, λένε οι συνομιλητές μας, φέρνοντας ως παράδειγμα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Οταν σε μερικά χρόνια από σήμερα θα αρχίσουν να φαίνονται τα πρώτα αποτελέσματα από τη βελτίωση των υποδομών στα 14 εξ αυτών που μεταβιβάστηκαν στην κοινοπραξία υπό τη Fraport, αυτόματα θα γίνει και η σύγκριση με την εικόνα των υπόλοιπων 23 που μεταφέρθηκαν στο Υπερταμείο.