Οι πέντε άμεσες προτεραιότητες του Εμανουέλ Μακρόν ως προέδρου αναμένεται ότι θα είναι:

Μεταρρύθμιση του εργατικού κώδικα

Παρά τις εβδομάδες των διαδηλώσεων που πυροδότησε ο νόμος Ελ Κομρί το 2016, ο Εμανουέλ Μακρόν έχει δεσμευτεί να προχωρήσει κατά τις πρώτες εβδομάδες της θητείας του σε (νέα) αναμόρφωση του εργατικού κώδικα ώστε να «απλοποιήσει το εργατικό δίκαιο», νομοθετώντας με διατάγματα. Τα συνδικάτα δεν αναμένεται να το εκτιμήσουν ιδιαίτερα.

Ηθικοποίηση της δημόσιας ζωής

Με ώθηση από τα σκάνδαλα που έπληξαν προεκλογικά τόσο τον Φρανσουά Φιγιόν όσο και τη Μαρίν Λεπέν, δεσμευμένος επίσης από τη δική του προεκλογική συμμαχία με τον Φρανσουά Μπαϊρού, ο Μακρόν θέλει να προωθήσει έναν νόμο «ηθικοποίησης της δημόσιας ζωής», που θα απαγορεύει μεταξύ άλλων στους βουλευτές και στους γερουσιαστές να προσλαμβάνουν οικείους τους ως «συνεργάτες».

Ευρωπαϊκή οικοδόμηση

Πεπεισμένος φιλευρωπαίος, ο Μακρόν σκοπεύει να δώσει προτεραιότητα στον γαλλογερμανικό άξονα, αποκαθιστώντας τη διμερή εμπιστοσύνη ώστε να προωθήσει κατόπιν μια «επανίδρυση» της Ευρώπης –χωρίς εντούτοις να αγγίξει τις συνθήκες. Εχει δηλώσει πως η πρώτη του επικοινωνία στο εξωτερικό θα είναι με τη γερμανίδα καγκελάριο, παρότι το πρώτο του ταξίδι θα είναι «κοντά στα γαλλικά στρατεύματα», ενδεχομένως στο Μάλι.

Απλοποίηση της ζωής των επιχειρήσεων

Για τον Μακρόν, η τόνωση της ανάπτυξης και της απασχόλησης περνάει μέσα από τις επιχειρήσεις. Ως πρόεδρος, λοιπόν, θα δώσει προτεραιότητα στην «απλοποίηση» των διοικητικών υποχρεώσεων που τις βαρύνουν. Μεταξύ άλλων, φιλοδοξεί να θεσμοθετήσει το «δικαίωμα στο λάθος» –θα εναπόκειται στις Αρχές να αποδείξουν ότι το διοικητικό παράπτωμα ή η παράλειψη κάποιας επιχείρησης έγινε εσκεμμένα.

Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο Μακρόν θέλει να περιορίσει στους 12, από 24 σήμερα, τον αριθμό των μαθητών στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού στις επονομαζόμενες Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, στις οικονομικά και κοινωνικά υποβαθμισμένες περιοχές. Ενα μέτρο που εγγράφεται ταυτόχρονα στη λογική της «προτεραιότητας στο δημοτικό σχολείο» αλλά και της αρχής «να δώσουμε περισσότερα σε εκείνους που έχουν τα λιγότερα».