Στα κινεζικά κεφάλαια ποντάρει η κυβέρνηση για το επενδυτικό της αφήγημα και βασίζει πολλά στο ταξίδι Τσίπρα στο Πεκίνο (14-15 Μαΐου), που σε πρώτη φάση θα αποφέρει ένα τριετές μνημόνιο οικονομικής συνεργασίας προκειμένου στη συνέχεια να εξειδικευτεί σε συγκεκριμένα έργα.
Στην κυβέρνηση προσδοκούν να κεφαλαιοποιήσουν την ολοκλήρωση της αξιολόγησης αλλά και την επένδυση ορόσημο της COSCO στον Πειραιά, ελπίζοντας σε ένα follow up επενδύσεων που αφορούν τουλάχιστον δέκα τομείς όπως προκύπτει από τον κατάλογο που έχουν προετοιμάσει ο υφυπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών Γιώργος Τσίπρας.
Στην ατζέντα Τσίπρα συγκαταλέγεται για παράδειγμα το ενδιαφέρον της Shenzhen Airport Group, που διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Κίνας (Shenzhen Baoan International Airport), για την απόκτηση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών. Οι Κινέζοι είχαν ενδιαφερθεί και στο παρελθόν για τον ΔΑΑ από κοινού με τη Friedmann Pacific Asset Management Limited.
Στην ίδια λίστα κυριαρχούν οι πολλαπλές συνέργειες που συνεπάγεται η παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά για αερομεταφορές και logistics, όπως π.χ. η πρόσφατη συμφωνία της COSCO Shipping με την εταιρεία εξυπηρέτησης αερομεταφορών Skyserv, ώστε μέρος από τα εμπορεύματα που φτάνουν στον Πειραιά να φεύγουν για το εξωτερικό μέσω του ΔΑΑ. Συνέργειες εξετάζονται και μεταξύ ΟΛΠ και ΟΛΘ, όχι μόνο επειδή πρόκειται για κομβικά λιμάνια, αλλά και επειδή αμφότερα διαθέτουν κινεζική συμμετοχή. Ετσι, στο μετοχικό κεφάλαιο της γαλλικής CMA, ενός από τους τρεις παίκτες του σχήματος που πλειοδότησε για τον ΟΛΘ, συμμετέχει με 49% η κινεζική China Merchants.
Στην κρουαζιέρα, η COSCO Shipping ποντάρει πολλά στην πρόσφατη συμφωνία με τις Κινεζικές Ανατολικές Αερογραμμές (China Eastern Airlines), που με απευθείας ναυλωμένες πτήσεις θα φέρνουν γκρουπ κινέζων τουριστών στην Ελλάδα προκειμένου επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια που ξεκινούν το ταξίδι από τον Πειραιά στη Μεσόγειο, στην Αδριατική και στο Αιγαίο. Απευθείας πτήσεις από Πεκίνο στην Αθήνα πρόκειται να προσθέσει από το φθινόπωρο και η Air China.
Οσον αφορά τον τουρισμό οι Κινέζοι ποντάρουν πολλά στο Ελληνικό, καθώς η Fosun, από τους βασικούς επενδυτικούς εταίρους της κοινοπραξίας, βλέπει την επένδυση ως τουριστικό προορισμό που θα μπορούσε να πολλαπλασιάσει τον αριθμό κινέζων τουριστών στην Ελλάδα. Σήμερα ανέρχονται σε 150.000 και η φιλοδοξία είναι να φτάσουν έως και το 1,5 εκατ. τον χρόνο. Για το real estate, όμιλοι όπως η Dalian Wanda Group αναζητούν τουριστικά ακίνητα, έχοντας κάνει μεταξύ άλλων επαφές με εταιρείες όπως η Dolphin Capital Investors συμφερόντων Third Point και Μίλτου Καμπουρίδη.
Στον χρηματοπιστωτικό τομέα, τρεις από τους τέσσερις μνηστήρες που διεκδικούν την Εθνική Ασφαλιστική είναι κινέζικές εταιρείες, δηλαδή οι Fosun, Wintime και Gongbao. Τέλος στην ενέργεια, ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης θα συναντηθεί στο Πεκίνο με εκπροσώπους της CMEC, της Shenhua Group, της SPIC και της China Development Bank (CDB).