Οι πολίτες θα κάνουν καθημερινά πετάλι μόνο αν στην Αθήνα και στις υπόλοιπες μεγαλουπόλεις δημιουργηθούν ποδηλατικές υποδομές. Δηλαδή με τη δημιουργία ποδηλατόδρομων ή άλλου τύπου ασφαλών διαδρομών για πετάλι (π.χ. δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας). Τόσο απλό.

Το παραπάνω αποδείχθηκε περίτρανα και από τον πρόσφατο Ποδηλατικό Γύρο Αθήνας αλλά και από μία ποδηλατοβόλτα στην 6η Δημοτική Κοινότητα. Η δεύτερη δε, που έχει τίτλο «Γειτονιές με Ποδήλατο», είναι μία καινούρια πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων και του οργανισμού «Πόλεις για Ποδήλατο» με στόχο να ενθαρρύνει τον κόσμο της γειτονιάς να βάλει το πετάλι στη ζωή του.

Δείτε τι έγινε μετά και από τις δύο ποδηλατικές δράσεις.

Στην ποδηλατοβόλτα της 6ης Δημοτικής Κοινότητας –που είχε οργανωθεί πολύ προσεκτικά αλλά και με μεράκι από τους αρμοδίους –και πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 30 Απριλίου συμμετείχαν γύρω στους 200 πολίτες και μάλιστα πάρα πολλά παιδιά. Έκαναν πετάλι στη Μ.Βόδα, τη Φολεγάνδρου, τη Θήρας, την Αριστοτέλους, τη Φυλής. Ξέρετε πόσοι έκαναν ποδήλατο την επόμενη ημέρα; Πάντως όχι 200. Ούτε 100. Ίσως ούτε 10 ταυτόχρονα στον ίδιο δρόμο. Το γιατί το αντιλαμβάνεστε εύκολα. Οι πολίτες δεν χρησιμοποιούν το ποδήλατο διότι δεν αισθάνονται ασφαλείς από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ποδηλατικές υποδομές. Άλλωστε ενδεικτικό είναι κι αυτό. Πολλοί από τους μεγάλους που συμμετείχαν στη βόλτα δανείστηκαν ή νοίκιασαν ποδήλατο. Δεν είχαν. Γιατί; Επειδή θεωρούν ότι δεν τους χρειάζεται στην πόλη.

Πάμε τώρα και στον 24ο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας που έγινε στις 7 Μαΐου. Οι συμμετέχοντες έφτασαν τις 15.000. Μεγάλος αριθμός. Πόσοι όμως ήταν την επόμενη μέρα στους δρόμους της Αθήνας με ποδήλατο; Μερικές δεκάδες κι αυτοί όχι ταυτόχρονα. Συνεπώς ο ποδηλατικός γύρος από μόνος του δεν μπορεί να βγάλει τον κόσμο έξω και να τον κάνει να αλλάξει στάση και να αρχίσει να χρησιμοποιεί ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του. Χρειάζονται υποδομές για το ποδήλατο. Όπως γίνεται παντού πλέον στην Ευρώπη.

Ο Δήμος Αθηναίων έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια τόσο για να ενθαρρύνει τον κόσμο να χρησιμοποιεί το ποδήλατο (το πρόγραμμα «Γειτονιές με ποδήλατο» συνεχίζεται) όσο και για τη δημιουργία υποδομών για πετάλι. Σύμφωνα με πληροφορίες υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων μελετούν δρόμους σε γειτονιές όπου θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ασφαλείς διαδρομές για πετάλι. Το θέμα είναι όμως αυτές οι υποδομές να υλοποιηθούν και μάλιστα γρήγορα. Διαφορετικά, αν κολλήσουν στη γραφειοκρατία και μείνουν απλές προθέσεις, τα ποδήλατα που θα βλέπουμε καθημερινά σε μία λεωφόρο θα είναι ελάχιστα, όπως στην εικόνα. Ή θα βλέπουμε πολλά ποδήλατα μόνο επετειακά, στον Γύρο της Αθήνας…
Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ»πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetaliesή στο FacebookOrthopetalies blogγια καθημερινή ενημέρωση